Özel okullarda iş doyumu ve örgütsel güvenin yordayıcısı olarak yetenek yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada özel okullarda görev yapan öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel güven düzeylerini yetenek yönetimini ne düzeyde ve nasıl yordadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada model olarak `basit seçkisiz örnekleme tekniği` kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini; 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Başakşehir İlçesindeki özel okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem gurubu olarak özel okullarda çalışan 402 öğretmen seçilmiştir. Verilerin toplanmasında Bağımsız Örneklem T-Testi, Tek Yönlü ANOVA, Scheffe Testi, kullanılmıştır. Örneklem grubunda yer alan öğretmenlere gönüllülük esasına göre İş Doyumu Ölçeği, Örgütsel Güven Ölçeği ve Yetenek Yönetimi Ölçeği uygulanmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin çalıştığı kuruma, cinsiyete, medeni duruma ve yaşa göre aralarında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin iş doyumuna ait algılarının kıdem ve kampüs yaşı değişkenlerine göre aralarında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. 1-5 yıl arası çalışan öğretmenlerin 6-10 yıl arası çalışan öğretmenlere göre iş doyumu düzeylerinin daha düşük olduğu görülmüştür. İlkokulda çalışan öğretmenlerin örgütsel güven algıları ortaokulda çalışan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. İlkokulda çalışan öğretmenlerin yöneticiye güven algıları ortaokulda çalışan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu ve yaş değişkenleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ve kıdem değişkeni arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Yetenek yönetimi algıları ile çalışılan kurum, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, yaş ve kıdem değişkenleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Araştırmaya katılanların yetenek yönetimi düzeyleri ile kampüs yaşı değişkeni arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. İş doyumu ve örgütsel güven değişkenleri incelendiğinde aralarında pozitif yönde çok düşük kuvvetli bir ilişki olduğu görülmüştür. Yetenek yönetimi genel algılarının iş doyumu üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı görülmektedir. Yetenek yönetimi algılarının örgütsel güven algıları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Yetenek belirleme, yetenek geliştirme ve yetenek kültürü boyutlarının örgütsel güven üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. In this research, it is aimed to determine the effect of the job satisfaction and organizational trust on the talent management of the teachers working in private schools. The model used in the work is `simple random selection`.The sample of the research is the teachers working in the private schools of Istanbul in the academic year of 2017-2018. The sample is 402 teachers working in the private schools. In the collection of the data, independent T test, one way ANOVA, Scheffe and Levene tests are utilized. Job satisfaction index, organizational trust index, and the talent management index are performed to the teachers, who are participated into research voluntarily.According to the results, in terms of job satisfaction of the teachers, there is not a significant difference between the teachers according to institution, gender, marital status and age. The perception of the teachers' job satisfaction is significantly different according to experience and campus age. The job satisfaction of the teachers, who are experienced 1-5 years are less satisfied with their jobs compared to the 6-10 years experienced ones. The organizational trust perception of the teachers, who work in the primary schools are higher than the ones, who work in the secondary school. Primary school teachers' trust on their managers are higher than the ones working in the secondary school. There is no significant difference between the teachers according to gender, marital status, education level and age, in terms of organization trust. It is observed that there is a significant difference between the teachers according to the experience, in terms of organization trust. There is no statistically significant difference between the teachers according to institution, gender, marital status, education level, age and the experience variables, in terms of perception of the talent management. When the job satisfaction and organizational trust variables are investigated, the relationship is positive, but with a small magnitude. The general perception of the talent management does not have a significant effect on the job satisfaction. The perceptions of the talent management does not have a significant effect on the organizational trust perceptions. Talent identification, talent improvement and talent culture dimensions have a significant effect on the organizational trust.
Collections