Öğretmenlerin internet, sosyal medya bağımlılıkları ile evlilikte uyum ve aile işlevleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı öğretmenlerin internet, sosyal medya bağımlılıkları ile evlilikte uyum ve aile işlevleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmada nicel araştırma modellerinden korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Esenyurt İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi; ilkokul, ortaokul ve lise kurumlarındaki toplam 920 öğretmen oluşturmaktadır. Belirlenen ilçenin büyüklüğü ve 920 öğretmene ulaşmanın ekonomik zorluğu ve zaman güçlüğü göz önünde bulundurularak, araştırma grubu 214 öğretmenle sınırlandırılmıştır. Verilerin toplanmasında Şahin ve Korkmaz (2011) tarafından Türkçe 'ye uyarlanan `İnternet Bağımlılığı Ölçeği` , Şahin ve Yağcı (2017) tarafından geliştirilen ` Sosyal Medya Bağımlılığı – Yetişkin Formu` ile Söylemez (2011) tarafından geliştirilen `Evlilikte Uyum ve Aile İşlevleri Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde Öğretmenlerin internet bağımlılığı düzeylerine göre Evlilikte Uyum Ve Aile İşlevleri Ölçeği ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği puanlarının karşılaştırılabilmesi için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulaması yapılmıştır. Öğretmenlerin sosyo-demografik özelliklerine, sigara kullanımları, internet kullanımları ve sosyal medya kullanımlarına göre Evlilikte Uyum ve Aile İşlevleri Ölçeği (EUAİÖ), İnternet Bağımlılığı Ölçeği (İBÖ) ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği (SMBÖ) Puanlarının karşılaştırılabilmesi için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), T-Test Analizi ve Mann Whitney U Analizi uygulanmıştır. İnternet Bağımlılığı ve Sosyal Medya Bağımlılığının, Evlilikte Uyum ve Aile İşlevleri üzerindeki etkisini ölçebilmek için Linear Regresyon Analizi uygulanmıştır. The purpose of this study is to examine the relationship between the addictions of the teachers to internet, social media and marital adjustement and family functions. In this research, correlation method was used from the Quantitative Research Models. 920 teachers in total of official primary, secondary and high schools connected to Esenyurt District National Education Directorate constitute the universe of this study. Considering the size of the district identified and the economic difficulty and the time constraints of accessing to 920 teachers, the research group was limited to 214 teachers. The `Internet Dependency Scale` adapted into Turkish by Şahin and Korkmaz (2011), `Social Media Dependency - Adult Form` developed by Şahin and Yağcı (2017) and `Marital Adjustement and Family Function Scale` developed by Söylemez (2011) were used to collect the data. İn the first part of the scale, One Way Variance Analysis (ANOVA) was applied in order to compare the scores of the Marital Adjustment and Family Functions and Social Media Dependency according to the teachers' internet addiction levels. One-way Analysis of Variance (ANOVA), T-Test Analysis and Mann Whitney U Analysis were applied to compare the scores of Marital Adjustement and Family Function Scale (MAFFS), Internet Addiction Scale (IAS) and Social Media Dependency Scale (SMDS) according to teachers' socio-demographic characteristics, cigarette consumption, internet and social media usage. Linear Regression Analysis was applied to measure the effects of Internet Addiction and Social Media Dependency and Marital Adjustment and Family Functions.
Collections