Kamu ve özel okul öncesi eğitim kurumu yöneticilerinin iletişim becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Küçükçekmece ve Başakşehir ilçelerinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin yöneticilerle iletişim becerileri ile alakalı görüşlerini ortaya koymak ve yöneticilerin iletişim becerileri düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görev yapan 479 okul öncesi öğretmeni ve Başakşehir ilçesinde görev yapan 249 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi olarak Küçükçekmece ilçesinde görev yapan 130okul öncesi öğretmeni ve Başakşehir ilçesinde görev yapan 120 okul öncesi öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Veriler `Kişisel Bilgi Formu` ve `İletişim Becerileri Ölçeği` ile toplanmıştır. Verilerin alt boyutlara dağılımı yüzde (%) olarak ifade edilmiş, frekans değerleri verilmiş, verilerin çözümlenmesinde Kruskal Wallis H ve Mann-Whitney U testleri, iki ilçenin karşılaştırılmasında t testi kullanılmıştır. Tüm istatistiksel analizlerde 0.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi yöneticilerinin iletişim becerilerinin cinsiyet, giyim kuşam ve dış görünüş, bilgi düzeyi ve bilgilendirme, planlama, alıcının seçimi alt boyutlarında anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Buna karşın yöneticilerin, iletişim becerileri ölçeğinin kalıplaşmış davranışlar, algı, duygu, savunma davranışları, dinleme becerisi, empati kurma, dönüte verilen önem, iletişim zincirinde var olan kişileri atlama ve statü alt boyutlarında çalışılan ilçe türüne göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. In this study, it is aimed to reveal the opinions of the pre-school education institute teachers in the districts of Küçükçekmece and Başakşehir on the skills of communication with their administrators and to determine the communication level of the administrators.Populatıon of the research consists of the 479 teachers who work in the district of Küçükçekmece in Istanbul in 2016-2017 education year and 249 teachers who work in Başakşehir district of Istanbul. As the sample of the research, the opinions of 130 teachers work in Küçükçekmece district and 120 teachers who work in Başakşehir district were conferred. Data was collected by using `Personal Information Form` and `Communication Skills Scale`. The dispersion of the data in sub-dimension was defined as percentage (%), t test and correlation test between two different districts with given frequency valence were used. In the whole statistic analysis were based on the significance level 0.05.In the result of current research, it was stated that there was a significance difference in sub-dimension between the communication skill of principles of pre-school, gender, apparel and physical appearances, the level of knowledge and informing, making plans and the selection of receiver. On the other hand, it was stated that there was not a significance difference according to the kinds of districts in sub-dimensions; the scale of principles' communication skills stereotyped behavior, perception, emotion, defensive behavior, listening skill, developing empathy, given importance for feedback, skipping of someone who takes place in communication chain and status.
Collections