Güvenli okul oluşturulmasına ilişkin yerel yöneticilerin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; güvenli okul oluşturulmasında Yerel Yöneticilerin görüş ve önerilerinin tespit edilmesidir. Bu araştırma nitel bir çalışmadır. Bu araştırmada çalışma grubunu, 2015-2017 yılları arasında İstanbul ilinin bir ilçesinde farklı kurumlarda çalışan kurum yöneticileri oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama aracının geçerlik çalışması için Eğitim Yönetimi ve bilimsel araştırma yöntemleri alanında uzman görüşlerine başvurulmuş ve ön uygulama yapılarak veri toplama aracına son hali verildikten sonra ilçedeki kurumlarda görevli yöneticilerden veriler toplanmıştır. Görüşme formları soru bazında sıralanarak mevcut durum ve olması gereken durum olarak iki ana başlık altında analiz edilmiştir. Güvenli okulla ilgili olması gereken duruma ilişkin; asayiş açısından problemlerin yaşandığı, zararlı alışkanlıklarla mücadelenin yetersiz kaldığı, okul çevresinde öğrencilere yönelik zorbalığın bulunduğu, okul içinde temizlik ve hijyenin yetersiz olduğu belirlenmiştir. Güvenli okulla ilgili olması gereken duruma ilişkin; okul içindeki kavga ve zorbalığın önlenebilmesi için fiziki ve sosyal açıdan tedbirlerin alınması gerektiği, zararlı alışkanlıklarla mücadelede ailelerin bilinçlendirilmesinin önemi vurgulanmıştır. Bununla birlikte, okul içinde ve çevresinde kavga ve zorbalığın önlenebilmesi için okul içinde ve çevresinde tüm paydaşlarla işbirliği içerinde önleyici uygulamalar yer verilmesi, kantin ve yemekhanelerin ciddi denetimlerinin yapılması gerektiği görüşü ön plana çıkmıştır. Sonuç olarak okulların yeterli düzeyde güvenli okul özelliğini taşımadığı, güvenli okulun oluşturulması için okul yönetimi ve tüm paydaşların eşgüdümlü olarak önleyici tedbirlerin alınması gerektiği görüşü ortaya çıkmıştır. The purpose of this paper is to establish the opinions and suggestions' of the local authority and the local government about building secure schools. This research is a qualitative study. It also includes the study group who consists of the institutional directors in in a district in Istanbul, District Municipality between the years of 2015-2017. The data has been collected with participants who were interviewed face to face with a semi-structured interview form. Expert opinions were consulted for the validity of the data collection by the researcher. The data collection has been developed in the province of Istanbul where the administrators in districts, the Mayor's Office and National Education Directorate statements answered for the data. Interview forms were classified based on the institutions and the questions were prepared and analyzed under the topic of the current status and status that should be happening on building secure schools. For the situation related to the safe school; it was determined that there were problems in terms of order, the struggle against harmful habits was insufficient, there were bullying students in the school environment and the cleanliness and hygiene in the school were insufficient. For the situation related to the safe school; In order to prevent the fight and bullying within the school, it is emphasized that physical and social precautions should be taken and the importance of raising awareness of the families in the fight against harmful habits is emphasized. However, in order to prevent the fight and bullying around the school, it has come to the fore that preventive measures should be included in cooperation with all the stakeholders in and around the school, and serious checks of canteen and cafeterias should be made. As a result, the idea is that schools do not have adequate school qualifications and that the school administration and all stakeholders should take preventive measures in order to establish a safe school.
Collections