Okul yöneticileri ile öğretmenlerin stres düzeylerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Doğan, Süleyman | |
dc.contributor.author | Kalkan, Reyhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:22Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631503 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma öğretmen ve yöneticilerin stres düzeylerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma anket 2016-2017 eğitim öğretim yılında İzmir ili Ödemiş ve Kiraz ilçelerinde görev yapan öğretmen ve yöneticilere uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada ele alınan stres ölçeği 38 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçeğin Cronbach's Alpha sayısı 0,938 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada ikili gruplar için t-testi, üç ve daha fazlası gruplar için ANOVA testi ve elde edilen farklılığın kaynağını belirlemek amacıyla ise, tamamlayıcı analizlerden biri olan Tukey Testi kullanılmıştır.Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen ve yöneticilerin 229 kadın; 171 erkek'tir. Bu araştırmaya göre kadınların erkeklere oranla daha stresli olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmaya 50 yönetici ve 350 öğretmen dâhil edilmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin en geniş aralığının 6-10 yıl arasında deneyime sahip olduğu görülmektedir. Yaşın stres üzerinde önemli bir etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmanın verileri ile elde edilen sonuçlarda öğretmen ve yöneticilerin zorunlu yer değiştirmesi stres düzeylerini arttırdığı görülmektedir. Mevzuatın karışık olması öğretmen ve yöneticiler için strese neden olmaktadır.Öğretmen ve yöneticilerin astları ile olan anlaşmazlık düzeyleri strese neden olmaktadır şeklinde yorumlanabilir. Eğitim sistemindeki belirsizlikler öğretmenler ve yöneticiler arasında stres yaratmakta şeklinde ifade edilmektedir. | |
dc.description.abstract | The research aims to compare the stress levels of teachers and administrators. The research questionnaire has been applied to the teachers and administrators working at main schools of Ödemiş and Kiraz counties in İzmir province during 2016-2017 education year.SPSS 20.0 program was used for statistical analysis of data. The stress scale handled in the study consists of 38 items. The Cronbach's Alpha number of the scale used in the study has been calculated as 0,938. In the study, t-test has been used for two groups, ANOVA test for three or more groups, and Tukey Test, one of the complementary analyzes, have been used to determine the source of the difference.The level of significance has been accepted as p <0,05. 229 of the teachers and administrators participating in the research are female; 171 are male. According to this research, it has been indentified that women are more stressful compared to men. 50 managers and 350 teachers have been added to the study.It is seen that 134 of the large majority of the teachers and administrators have experience between 6-10 years. İt has been seen that age has a significant effect on stress. It is seen that teachers and administrators increased the stress level of essential change of situation in the results obtained with the research data. The complication of the legislation can be interpreted as the cause of the stress for the teachers and administrators and the level of disagreement between the teachers and the administrators with their subordinates is causing the strase. In addition, the uncertainties in the education system are expressed as stress between the teachers and the managers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticileri ile öğretmenlerin stres düzeylerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of stress levels betwen state and private elementary school administrators | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Job stress | |
dc.subject.ytm | Coping with stress | |
dc.identifier.yokid | 10217014 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520206 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |