Evaluation of the relationship between strategic management applications of Smes on their performance
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Stratejik yönetim, pazardaki iş konumlandırmasına katkıda bulunan bir tür yönetim uygulamasıdır. Strateji yönetiminin işletme performansı üzerinde olumlu etkileri olduğuna işaret eden birçok çalışma, son zamanlarda iş dünyasında kullanılmıştır. Neredeyse tüm işletme girişimcileri, işletmelerinin yüksek kar marjın ile büyümelerini istemişlerdir. Böylece hedefleri buna göre geliştirir. Bu anlamda, şirket hedefleri doğrultusunda stratejinin oluşumunu yönlendiren dış çevre konusunda daha fazla endişe duyuyorlar. Stratejik yönetim, değişen çevresel koşullara ilişkin olarak şirketin hedeflerini fırsatları, tehditleri, iş gücü ve zayıflığı endişesiyle tanımlama sürecine sahiptir. Oluşum, uygulama ve değerlendirme, strateji yönetiminin basamaklarıdır. Küresel olarak, küçük ve orta ölçekli işletmeler, ülkemizdeki gibi büyüme ve gelişme durumlarında ekonomide önemli bir rol oynamaktadır. İstanbul, Türkiye'nin iş merkezi olduğundan, bu çalışma temsil etmek üzere İstanbul bölgesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma KOBİ'lerdeki strateji yönetimi uygulamalarına ve onun performansına odaklandı. Stratejik yönetimi analiz ederken, işletmenin demografik faktörleri kullanıldı. Bu faktörler ile strateji uygulama ve kontrol arasındaki ilişkiyi bulmak için Bağımsız T testi, ANOVA, Regresyon ve Korelasyonlar üzerinde duruldu. Son olarak, KOBİ'lerin uyguladığı stratejiyi gerçekleştirmek için performans ölçümleri yapıldı. Çalışma, KOBİ'lerde strateji kontrolü ile iş performansı arasında anlamlı bir ilişki olduğunu önermiştir. İşletmenin büyüklüğü arttıkça, strateji kontrolü artar ve performans artar. Çalışma, bu tür bir araştırmanın, iş girişimcilerinden toplanan yeterince bilgi olmadığından ve tüm şehre kıyasla az sayıda işle sınırlı olmasından dolayı düzenli olarak yapılması gerektiğini belirtti. Strategic management is a kind of management application that contributes the business positioning in the market. It has been used recently in business life as many studies pointed that strategic management has positive impacts on the business performance. Almost all the business entrepreneurs have desired their business to grow with high profit margin. Thus, they develop the objectives accordingly. In that sense, they are more concerned about external environment which direct the formation of strategy with respect to the company objectives. Strategic management has a process to define company objectives by the concern of opportunities, threats, strength and weakness of the business with respect to changing environmental conditions. Formation, implementation, and evaluation are the steps of strategic management. Globally, small and medium sized enterprises are a significant role in the economy on occasion of country's growth and development as like as in Turkey. Since Istanbul is the business center of the Turkey, this study was carried out in the region of Istanbul to represent. The study focused on the strategic management practices in SMEs and its performance. When analyzing the strategic management, demographic factors of the business were used. To find the relation between these factors and strategy implementation and control, Independent T test, ANOVA, Regression, and Correlations were emphasized. Finally, the performance measurements were done to realize the strategy that SMEs were implemented. The study recommended that there is a significant relationship between strategy control and business performance in SMEs. As long as the size of the business increase, the strategy control is increased, and the performance is raised. The study pointed that such kind of research should be done regularly due to not enough information collected from the business entrepreneurs and limited to the small number of business compared to the whole city.
Collections