Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETSINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ALGILARI İLE ÖRGÜTSEL SİNİZM TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİTufan UludağYüksek Lisans, Eğitim Yönetimi ve DenetimiTez Danışmanı: Prof. Dr. Yusuf CERİT Eylül-2018, 64 + VII SayfaSon dönemlerde örgütsel adaletin ve örgütsel sinizmin, örgüt ve yönetim çalışmalarında ön plana çıktığı görülmektedir. Bu çalışmanın konusu bu kavramların eğitim alanındaki yansımalarıdır. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ve örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmanın verileri İstanbul ili Kağıthane ilçesinde bulunan ilkokullarda görev yapan 231 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algılarını belirlemek için Niehoff ve Moorman (1993) tarafından geliştirilen ve Yıldırım (2012) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan `Örgütsel Adalet Ölçeği`; ve sınıf öğretmenlerinin örgütsel sinizm tutumlarını belirlemek için de Brandes, Dharwadkar ve Dean (1999) tarafından geliştirilen ve Kalağan (2009) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan `Örgütsel Sinizm Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Mann Whitney U, Kruskal Wallis, Spearman sıralama katsayısı korelasyonu ve regresyon testleri kullanılmıştır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algılarının ortalamanın üzerinde olduğu ve benzer şekilde öğretmenlerin orta seviyede örgütsel sinizm tutumları olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasında negatif yönde, orta düzeyde, anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: örgütsel adalet, örgütsel sinizm, eğitim yönetimi, sınıf öğretmeni ABSTRACTTHE CORRELATION BETWEEN CLASSROOM TEACHERS' ORGANIZATIONAL JUSTICE PERCEPTION AND ORGANIZATIONAL CYNICISM ATTITUDES Tufan UludağYüksek Lisans, Eğitim Yönetimi ve DenetimiTez Danışmanı: Prof. Dr. Yusuf CERİTSeptember-2018, 64 + VII PagesIn recent periods it is seen that organizational justice and organizational cynicism have come to the fore in the organization and management studies. The subject of this study is the reflections of these concepts in the field of education. The aim of this study is to examine the relationship between organizational teachers' perceptions of organizational justice and organizational cynicism.The data of this study were obtained from 231 elementary teachers who work in elementary schools in Kağıthane, İstanbul. Organizational Justice Scale, developed by Niehoff and Moorman (1993) and adapted into Turkish by Yıldırım (2012), was used to determine the perceptions of organizational justice; Organizational Cynicism Scale, which was developed by Brandes, Dharwadkar and Dean (1999) and adapted to Turkish by Kalağan (2009), was used to determine organizational cynicism attitudes of elementary teachers. `Mann Whitney U, Kruskal Wallis, Spearman correlation coefficient and regression tests were used to analyze the data.In this study, it was found that elementary teachers' perceptions of organizational justice were above average and similarly, teachers have moderate organizational cynicism attitudes. A negative directional, moderate and a significiant relationship was found between the teachers' organizational justice perceptions and organizational cynicism attitudes.Keywords: organizational justice, organizational cynicism, education management, elementary teacher
Collections