Üniversite öğrencilerindeki yetersizlik duygularıyla öğrencilerin anne ve babalarına bağlanmaları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yetersizlik duyguları ile anne vebabalarına bağlanma ilişkisinin incelenmesidir. Araştırma, anne-babaya bağlanmabiçimleri ile yetersizlik duyguları arasındaki ilişkiyi inceleyen ilişkisel tarama türündebetimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim ve öğretim yılındaİstanbul ilinde öğrenim gören üniversite öğrencileri olarak belirlenmiştir.Araştırmanın örneklemini İstanbul'da çeşitli üniversitelerde öğrenim gören 321'ikadın ve 112'si erkek toplam 433 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmadaniceliksel veriler karşılaştırılırken iki grup arasındaki fark için Tek Örneklem T testi,ikiden fazla grup parametreleri için Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırmanınbağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişki Pearson korelasyonu ile testedilmiştir. Araştırma verileri Yetersizlik Duygusu Ölçeği, Anne ve Babaya BağlanmaÖlçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre yetersizlik duygusu ölçeği ile anneye bağlanma ölçeği vealt boyutları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Yetersizlik duygusu ile babayabağlanma ölçeği arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken babaya bağlanma ölçeği altboyutları arasında istatistiki açıdan anlamlı ilişki bulunmuştur. Demografik özellikleraçısından değerlendirildiğinde yetersizlik duygusu ile yaş, çocukta annenin algılanantutumu ve çocuklukta babanın algılanan tutumu değişkenleri arasında anlamlı ilişkibulunmuştur. Anneye bağlanma ile cinsiyet, çocuklukta annenin algılanan tutumu, ve yaşamın çoğunluğunun geçirildiği yer ve öğrencinin geçimine ailesinin katkısıdeğişkenleri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca babaya bağlanma ile babanınmesleği, çocuklukta babanın algılanan tutumu ve öğrencinin geçimine ailesinin katkısıdeğişkenleri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. The aim of this research is to examine the relationship between inferiority feelings ofuniversity students and attachment to their parents. Research is a descriptive study inthe form of relational scanning, which involves attachment styles to the parent andfeelings of inferiority. The universe of the research was identified as universitystudents studying in Istanbul in 2017-2018 education year. The sample of the researchis composed of 433 university students, including 321 female and 112 male studentsstudying in various universities in Istanbul. One Sample Test was performed in twogroup comparison of quantitative data Anova was performed in comparison ofparameter groups in situation of more than two groups. Relation between dependentvariable and independent variable was tested with Pearson correlation. The researchdata were collected with Inferiority Feeling Scale, Parental Bonding Scale andPersonal Information Form.The research results indicate that there is a statistically significant relationship betweenthe ınferiority feeling scale and bonding scale to the mother and bonding subscales ofthe parents. There is no statistically significant relationship between the scale ofınferiority feeling and bonding scale to the father. Based on the demographic variables,there is a significant relationship between inadequacy and age, perceived attitude ofmother in child and perceived attitude of father in childhood. Attachment to the motherfound a significant relationship between gender, mother's perceived attitude in childhood, the place where majority of life is spent, and the contribution of family tothe livelihood of the student. There is also a significant relationship betweenattachment to father and father's profession, father's perceived attitude in childhood,and the contribution of family to livelihood of the student.
Collections