Ortaöğretim kurumlarında uygulanan uygulanan siber güvenlik farkındalık eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgisayarlar yaşamın her yerindedir ve tüm veriler bilgisayarlar aracılığı ile paylaşılmakta ve saklanmaktadır. Devlet kurumlarından işletmelere ve kişilere kadar herkesin bilgi güvenliği konusunda bilinçli olması gerekir. Aksi takdirde, ekonomik sorunlar ortaya çıkabilecek, bilgi hırsızlığı ile kaynak tüketimi artabilecek, dolandırıcılık gibi suçlar çoğalabilecektir. Tüm bunların yanında ülkelerin güvenlikleri de tehlikeye düşebilecektir. Bu nedenle ulusal bir mesele haline gelen siber güvenlik konusunda yarının karar vericileri olarak çocukların eğitilmesi, bireysel risklerin düşmesinde etkili olacaktır. Bireysel risklerin azalması doğru orantılı olarak, ulusal siber risklerin azalmasında da etkili olacaktır. Bu çalışmada özellikle eğitim alanındaki AB, ABD ve Türkiye'nin Siber Güvenlik Stratejileri incelenmiş ve birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Bireysel siber risklerin azaltılmasına yönelik yapılan alan araştırmasında da 211 ortaokul 5nci sınıf öğrencisine bilgi güvenliği farkındalık eğitimi verilmiştir. Kişisel güvenliği sağlama ve siber zorbalığa ilişkin duyarlılık ölçekleri kullanılmıştır. Eğitim öncesi ve sonrası yapılan anketlerle aradaki fark ölçülmüştür. Verilen bilgi güvenliği farkındalık eğitiminin ortaokul öğrencilerinin kişisel siber güvenliği sağlama ve siber zorbalığı farkındalıkta pozitif etkisi olduğu görülmüştür. Computers are in every sphere of life and all data is shared and stored through computers. Everyone, from government institutions to enterprises and individuals, must be aware of cybersecurity. Otherwise, economic problems may arise, information theft and resource consumption may increase, and crimes such as fraud may be multiplied. In addition to all these, the security of the countries may be compromised. Therefore, the education of children as tomorrow's decision makers on cybersecurity, which has become a national issue, will be effective in reducing individual risks. The reduction of individual risks will also be directly proportional to the reduction of national cybercrime risks. In this study, cybersecurity strategies of the EU, USA and Turkey, especially in the field of education, have been examined and compared with each other. In the field research aimed at reducing individual cyber risks, 211 Middle School 5th grade students were given cybersecurity awareness training. Sensitivity scales for personal safety and cyberbullying were used. The difference was measured by questionnaires conducted before and after the training. The cybersecurity awareness training given has been shown to have a positive effect on the awareness of cyber-bullying and providing personal cybersecurity for secondary school students.
Collections