Öğretmenlerin iş aile dengesinin performanslarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin iş-aile yaşam dengesinin iş performans algısına etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemi İstanbul İli Beylikdüzü İlçesinde görev yapan 448 öğretmenden oluşmuştur. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak Demografik Bilgi Formu, İş-Aile Yaşam Dengesi Ölçeği ve İş Performans Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sürecinde betimsel istatistikler, Bağımsız Grup t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Momentler Korelasyon Analizi ve Regresyon Analiz tekniklerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda katılımcıları iş-aile yaşam dengeleri ile iş performans algıları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. İş-aile yaşam dengesi, iş performans algısı üzerinde etkili bir faktördür. Katılımcıların iş-aile yaşam dengelerinin yaş, eğitim durumu ve mesleki kıdem değişkenlerine göre; iş performans algılarının ise medeni durum, yaş, eğitim durumu, okul türü, mesleki kıdem ve aynı okulda çalışma sürelerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. The aim of this research is to determine the relationship between work-family life balance and job performance perception of teachers. The sample consisted of448 teachers who work in public schools in the district of Beylikdüzü in Istanbul. Three different tools were employed for data collection purposes. Demographic Information Questionnaire, Work-Family Life Balance Scale and Performance Scale were used. Descriptive statistics, Independent Group t-Test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Pearson Moment Correlation Analysis and Regression Analysis techniques were used to solve the data. The findings indicate that there is significant relationships between work-family life balance and job performance, and work-family life balance effect on job performance. Also it was revealed that work-family life balance and job performance of teachers differ according to some demographic variables such as gender, marital status, age, education status.
Collections