Sınav kaygısının yordanmasının psikolojik dayanıklılık ve karar verme becerileri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın ana amacı sınav kaygısı ile psikolojik dayanıklılık ve karar verme becerileri arasındaki ilişkileri ortaya koymak olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Şırnak ili Uludere İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde bulunan resmi Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Evreninin tamamına ulaşmak mümkün olmadığından evreni temsil eden örneklem seçilmiştir. Burada 161 kız, 170 erkek olmak üzere toplam 331 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada sınav kaygısı envanteri, ergenlerde psikolojik dayanıklılık ölçeği ve ergenlerde karar verme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada iki değişken ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı için t testi, ikiden fazla değişken ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı için tek yönlü Varyans Analizi, Sınav Kaygısının, Psikolojik Dayanıklılık ve Karar Vermeyi yordamadaki önem sırasını belirlemek için de Regresyon Analizi yapılmıştır. Kız öğrencilerin sınav kaygısı puanları ortalaması, erkek öğrencilerin sınav kaygısı puanları ortalamasından daha yüksektir. Erkek öğrencilerin karar verme ölçeği puanları ortalaması, kız öğrencilerin karar verme ölçeği puanları ortalamasından daha yüksektir. Kız öğrencilerin psikolojik dayanıklılık ölçeği puanları ortalaması, erkek öğrencilerin psikolojik dayanıklılık ölçeği puanları ortalamasından daha yüksektir. Cinsiyet değiştikçe ölçeklerden alınan puanlarda farklılıklar göstermektedir. Babası sağ olmayan öğrencilerin sınav kaygısı puanları ortalaması, babası sağ olan öğrencilerin sınav kaygısı puanları ortalamasından daha yüksektir. Çalışma odasının bulunması sınav kaygısını azaltmaktadır. Gelir durumunun çok iyi ve çok kötü olması sınav kaygısını arttırırken, gelir durumunun orta halli olduğu öğrencilerde sınav kaygısı puanları ortalaması daha da düşmektedir. Kendi başına aldığı kararlara saygı gösterilmeyen öğrenciler daha fazla sınav kaygısı yaşamaktadır. Günlük 3-5 saat arası ders çalışan öğrencilerin psikolojik dayanıklılık seviyeleri, daha az ve daha fazla ders çalışan öğrencilerin psikolojik dayanıklılık ölçeği puanları ortalamasından daha yüksek çıkmıştır. Sınıf geçme notu yükseldikçe öğrencilerin psikolojik dayanıklılık puanları ortalamaları da artmaktadır. Regresyon Analizi sonucuna göre sınav kaygısını en iyi Psikolojik dayanıklılık ölçeği alt boyutlarından empati alt ölçeği, karar verme ölçeği alt boyutlarından panik alt ölçeği yordamaktadır.Sonuç olarak; öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerine dönük görüşlerini onların psikolojik dayanıklılık ve karar verme becerileri etkilemektedir. The main purpose of this study has determined the 'test anxiety' in terms of psychological edurance and decision making skills. The universe(Population) of the research consists of the official middle school 7th and 8th grade students in the Uludere District National Education Directorate of Sirnak province in 2016-2017 education and training year. Since it is not possible to reach all of the universe, examples representing the universe has chosen. A total of 331 students (161 female, 170 male students) constitute the sample of the researcher. In the research, test anxiety inventory, psychological endurance scale in adolescent and decision making scale in adolescent has used. One-way analysis of variance for the significance of the difference between the two variable averages was conducted, and regression analysis was used to determine the significance rank of the Test Anxiety, Psychological Durability, and Decision Doctrine in the study.The average score of female students anxieties for test anxiety is higher than the average level of male students anxieties for test anxiety. The average male students 'decision-making scale scores are higher than the female students' decision-making scale scores.Female students scores on psychological endurance scale scores are higher than male students scores on psychological endurance scale. As the gender changes, the scores on the scales vary. His average score for anxious students is higher than his average anxiety scores for fatherless orphan students. Having a study room reduces test anxiety.While the income situation is very good and very bad, it increases the test anxiety, and the students whose income situation is middle level lower the average test anxiety scores.Students who are not respected for their own decisions are experiencing more test anxiety.Psychological endurance levels of students who study 3-5 hours a day are higher than average scores of psychological endurance students of less and more students who studyAs the grade passing score increases, the average scores of students' psychological endurance scores also increase.According to the regression analysis, the test anxiety is the best. The subscale of empathy from the subscales of psychological endurance, the subscale of panic from the subscales of decision making scale.As a result; students' opinions on test anxiety levels are influencing their psychological endurance and decision making skills
Collections