Öğretmenlerin iş güvenliği kültürü ile okula yönelik tutumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2012 yılında 28339 sayılı Resmi Gazete ile yürürlüğe giren `İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu` ile birlikte ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumların da dâhil olduğu özel ve resmi kurumlarda iş sağlığı ve güvenliği konusunda çalışmalara verilen önemin daha da arttığı söylenebilir. Bu tarihten itibaren Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda iş sağlığı ve güvenliği birimleri kurulmuş ve kurumlardaki iş sağlığı faaliyetleri bu birimler vasıtasıyla organize edilmiştir. Bu durum da eğitim yöneticilerinin gündemine iş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili konuların girmesine neden olmuştur.Ülkemizde iş sağlığı ve güvenliği konusu mevzuattaki yerini almış, kurum ve kuruluşlarda iş güveliği uzmanları istihdam edilmeye başlanmıştır. Bununla birlikte sahadaki uygulamaların verimli, nitelikli ve sürdürülebilir olması için, bu faaliyeti yürütecek kişilerin etkin iletişimine ve çalıştıkları kurumlara yönelik olumlu tutuma ihtiyaç duyulduğu söylenebilir.Bu çalışmada ortaöğretim kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği kültürü ile öğretmenlerin okula yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul'da devlet liselerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem grubunda ise Arnavutköy, Sultangazi, Başakşehir, Ümraniye ve Ataşehir ilçelerinde 27 lisede görev yapan 382 öğretmen vardır. Liselerde görev yapan öğretmenlere, araştırmacı tarafından eğitim kurumlarına uyarlanan İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürü Ölçeği (Dursun, 2012) ve Okula İlişkin Tutum Ölçeği (Ömeroğlu,2006) uygulanmış ve analizler SPSS 18.0 ile yapılmıştır. Elde edilen veriler, bulgular kısmında tablolarla açıklanmış, sonuç kısmında ise bulgular yorumlanmıştır. With the `Labor Health and Safety Law` enacted by the official gazette numbered 28339 in 2012, it can be said that the importance given to the work on health and safety in private and public institutions including the institutions affiliated to the Ministry of National Education in our country has increased even more.Since then, occupational health and safety units have been established in the institutions affiliated to the Ministry of National Education and occupational health activities in the institutions have been organized through these units. This has led to the introduction of occupational health and safety issues into the agenda of education administrators.In our country, occupational health and safety issues have taken place in the legislation, and job security experts have started to be employed in institutions and organizations. However, in order to ensure that the practices on the field are productive, qualified and sustainable, it can be said that there is a need to positive attitude towards the institution they work and the effective communication of the persons who will carry out this activity and the institutions they work with.In this study, the relationship between the culture of occupational health and safety and the attitudes of the teachers towards the teachers in secondary education institutions was examined.The universe of the research is composed of teachers working in the state high schools in Istanbul. In the sample group there are 382 teachers working in 27 high schools in Arnavutköy, Sultangazi, Başakşehir, Ümraniye and Ataşehir districts. The occupational health and safety culture scale(Dursun, 2012) which were adapted to the educational institutions by the researcher and the Attitude Scale related to the school (Ömeroğlu, 2006) were applied to the teachers working at high school and the analyzes were performed with SPSS 18.0. The obtained data were explained with tables on the findings and the findings were interpreted on the results.
Collections