Suriyeli öğretmen ve veli görüşlerine göre geçici eğitim merkezlerinin değerlendirilmesi: Nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu nitel araştırmanın amacı, Kocaeli ilinde bulunan Geçici Eğitim Merkezlerinineğitim-öğretim programının, fiziksel koşullarının ve öğretim ve yönetim kadrosununöğretmen ve veli perspektifinden değerlendirilmesidir. Araştırmanın katılımcılarıKocaeli ilinde bulunan Geçici Eğitim Merkezlerinde görev yapan Suriyeli mülteci 13öğretmen ve çocukları bu merkezlerde eğitim alan 15 Suriyeli mülteci velidir.Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı-yapılandırılmış mülakatformuna göre öğretmen ve velilerle görüşme yapılarak toplanmıştır. Görüşmelerdenelde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemi ile NVIVO programı kullanılarakanaliz edilmiştir. Bulgulara göre öğretmen ve veliler bu merkezlerdeki eğitimprogramını güncel bulmaktadır. Fiziksel, donanımsal ve sosyal etkinlikler açısındanyetersizlikler olduğu ifade edilmiştir. Sonuç olarak bu merkezlerdeki eğitiminkalitesi öğretmen ve veliler tarafından yeterli bulunmuştur. Sonuçlar tartışılmış vebuna göre öneriler sunulmuştur. The aim of this qualitative research is to evaluate the curriculum, physical conditionsand the teaching and management staff of the Temporary Education Centers in,Kocaeli, from the perspective of teachers and parents. The participants of the studywere 13 Syrian refugee teachers who work in the temporary education centers inKocaeli district and 15 parents whose children are enrolled in these centers. The dataof the research consisted of teacher and parent interviews conducted according to thesemi-structured interview form prepared by the researcher. Qualitative data obtainedfrom interviews were analyzed by NVIVO program with descriptive analysismethod. According to the findings, teachers and parents find the curriculum programof these centers up to date and sufficient to the needs of the students. There are somedeficiencies in terms of physical space, teaching and learning technologies and socialfacilities and activities. As a result, the quality of education in these centers wasfound sufficient by teachers and parents. The results were discussed andrecommendations were presented accordingly.
Collections