İlkokul velilerinin özel okul tercihlerine etki eden faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilkokul sürecinde velilerin özel okul tercihlerine etki eden faktörleri tespit etmeyi amaçlamıştır. Tarama modeline göre hazırlanan bu araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:1. Özel ilkokulu tercih etme süreçleri ile ilgili özel amaçlar:1.1. Velilerin özel okul değiştirmelerinin başlıca sebepleri nelerdir? 1.2. Velilerin özel okul tercihini belirleyici en düşük etkiye sahip ölçüt nedir?1.3. Velilerin özel okul tercih sürecinde dikkate alınan başlıca ölçütler nelerdir?1.4. Velilerin özel okul tercihini belirleyici en etkili ölçüt nedir?2. Farklı özelliklere sahip velilerin özel okul seçme ölçütleri farklılaşmakta mıdır? 2.1. Anketi dolduran kişinin öğrenciye yakınlığına göre özel okul tercih ölçütleri farklılaşmakta mıdır? 2.2. Anketi dolduran kişinin yaşına göre özel okul seçim ölçütleri farklılaşmakta mıdır? 2.3. Anketi dolduran kişinin eğitim durumlarına göre özel okul ölçütleri farklılaşmakta mıdır?2.4.Ailenin aylık ortalama gelir düzeylerine göre özel okul ölçütleri farklılaşmakta mıdır?Araştırmanın evreni 2017–2018 eğitim-öğretim yılı İstanbul'da Anadolu yakasındaki özel okullarda öğrenim görmekte olan öğrenci velileridir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Anadolu Yakasındaki Üsküdar, Ümraniye ve Kadıköy ilçelerinde bulunan özel ilkokul velileri seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilmiş 205 veliden oluşmaktadır. Araştırmaya katılanlara kişisel bilgi formu ve 41 maddelik anket uygulanmıştır. Velilerin, özel okul tercihine etki eden boyutlar incelendiğinde, velilerin tercihini en çok etkileyen özel okulun sahip olduğu yönetim ve akademik kadro özellikleri olmuştur. Tercih etme sebeplerini etkileyen faktörler yüksekten düşüğe doğru şöyle sıralanmaktadır: Okulun fiziki şartları, ekonomik kaynaklar, iletişim süreçleri, sanatsal, sportif, sosyal ve kültürel faaliyetler, eğitim öğretim faaliyetleridir.Araştırmaya katılan velilerin özel okul değiştirme sebeplerinin başlıca nedeni olarak, okul çalışanları ile yaşanan iletişim problemleri olmuştur. Okul değiştirmede ortaya çıkan ikinci sebep ise okulun akademik olarak yetersizliği olmuştur. Okul değiştirmeyi gerekli kılan üçüncü sebep ise, okul ve veli kültürünün birbirine uymaması olmuştur. The purpose of this research is to identify the factors which influence the private school preferences of parents. The research was conducted using survey method and aimed at answering the following questions:1. Goals related with private school decision-making processes? 1.1. What are the main reasons for switching private schools?1.2.What is the least influential criterion when choosing a private school?1.3. What are the main criteria taken into consideration during decision-making processes?1.4. What is the most influential criterion when choosing a private school?2. Do parents from different backgrounds have different critera for choosing a private school? 2.1. Does degree of relationship of the surveyee have a significant impact on private school preferences? 2.2. Does surveyee's age have a significant impact on private school preferences? 2.3. Does the education level of the surveyee have a significant impact on private school preferences?2.4. Does household salary have a significant impact on private school preferences?The focus group of the research is parents of students studying in private schools on the Asian Side of Istanbul in the 2017-2018 school year. 205 parents whose children were studying in private schools in Üsküdar, Ümraniye and Kadıköy districts on the Asian Side of Istanbul were selected using random sampling method. Survey participants were asked to fill out a personal information form and take a 41-question survey. Survey results have shown that school administration and academic staff was the second most influential factors on private school preferences during the decision-making processes of the parents. Other influencing factors from most to least influential were as follows: Physical conditions of the school, economic resources, communication processes, artistic, athletic, social and cultural activities, and educational facilities.According to survey answers of the participants, the main reason for switching private schools were related to communication problems with staff members. The second reason for switching private schools was the inefficiency of school's academic facilities. And the third reason was due to conflicts between school culture and parent culture.
Collections