60-66aylık çocuklarda iç ve dış mekanda uygulanan dikkat becerisini destekleme programının etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel araştırmanın amacı belirlenen konu başlıklarını içeren `Dikkat Becerisini Destekleme Programı` nın iç mekan ve dış mekanda uygulanmasının okul öncesi kuruma devam eden 60-66 ay çocukların dikkat gelişimine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Doğu Marmara Bölgesinden bir şehirdeki merkez ilçede bulunan özel bir anaokulunda eğitim alan 60-66 aylık 56 öğrenci arasından basit seçkisel yöntem kullanılarak yansız olarak seçilmiştir. Araştırmaya 54 çocuk katılmıştır. Çalışma 8 hafta boyunca haftada iki uygulama şeklinde gerçekleştirilmiştir. Programda toplam 16 etkinlik uygulanmıştır. Programda çocukların dikkat ve görsel algı becerileri desteklenmeye çalışılmıştır. Araştırmada verilerin daha sağlıklı elde edilebilmesi için araştırmacı tarafından hazırlanan `Dikkat Becerisini Destekleme Programı` için alanında doktora derecesine sahip beş kişiden uzman görüşü alınmıştır. Çalışmada FRANKFURTER Dikkat Testi (FRANKFURTER Test Für Funjahrıge Konzentratıon FTF-K) (5 yaşındaki çocuklar için konsantrasyon testi- Dikkat Toplam Testi) ve FROSTİG Gelişimsel Görsel Algı Testi (FROSTİG Developmental Test of Visual Perception ) Ön-test son-test uygulamaları yapılmış ve veriler istatistik programında analiz edilmiştir. Araştırmaca sonunda çocuklar ile bireysel görüşme yapılarak nitel bulgular toplanmış ve betimsel olarak veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre 60-66 aylık çocuklarda dış mekanda uygulanan dikkat becerisini destekleme programının FTF-K ( 5 yaşındaki çocuklar için konsantrasyon testi- Dikkat Toplam Testi ) ve FROSTİG Gelişimsel Görsel Algı Testi (FROSTİG Developmental Test of Visual Perception ) sonuçları ile iç mekanda uyguları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Nitel veriler sonucunda ise çocukların dış mekan uygulamalarında esnek düşünme, özgünlük gibi çocukların bilişsel ve estetik becerililerin ön plana çıktığı dış mekan grubu ile iç mekan grubu çocukların verdikleri cevaplar arasında anlamlı farklılık bulunmuştur The aim of this experimental research is to investigate the effects of 'Attention Skill Support Program' which includes determined topics in indoor and outdoor places, on 60-66 months children's development of attention participating in pre-school education. The study group was randomly selected from 56 students aged 60-66 months in a private preschool in the central district of a city in the eastern Marmara Region in 2017-2018 academic year. In total 54 students participated in the study. The study was conducted as two applications per week for a period of 8 weeks. A total of 16 activities were performed in the program. Children's attention and visual perception skills have been tried to be supported in the program. In order to obtain more healthy data, expert opinion was received on the `Attention Skill Support Program' prepared by the researcher. In this study, FTF-K (concentration test for children aged 5 years-Attention Total Test) and FROSTIG Visual Perception Test (FROSTIG Developmental Test of Visual Perception) pre-test, post-test applications were made and data analyzed in statistical program.At the end of the research, qualitative findings were collected and descriptive data were analyzed by individual interviews with children. According to the findings of the study, the 'Attention Skill Support Program' for children between 60-66 months of age in outdoor areas evaluated with FTF-K program (concentration test for 5 years old children) and FROSTIG Visual Perception (FROSTIG Developmental Test of Visual Perception) indicate meaningfully different results vs applications in indoor areas. As a result of the qualitative data, a significant difference was found between the outdoor group and indoor group, such as the children in outdoor group had cognitive and aesthetic skills i.e. flexible thinking and originality.
Collections