Okullardaki iletişim ortamı ve örgütsel güven arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okullardaki iletişim ortamı ile örgütsel güven arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında İstanbul Küçükçekmece İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü kayıtlarına göre 5558 öğretmen oluşturmaktadır. Reasoft programı ile yapılan hesaplama yoluyla örneklem sayısı 360 olarak bulunmuş, çalışmada 396 öğretmen ile çalışılmıştır. Araştırma verileri ` İletişim ve Örgütsel Güven` ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Analizlerde standart sapma, aritmetik ortalama, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson Çarpım Moment korelasyonu ve regrasyon analizleri kullanılmıştır. Bulgulara göre formal iletişim kullanıldığında genel güven eğilimi kısmen, yöneticiye ve iş arkadaşlarına güven çok olarak bulunmuştur. Okul türüne göre iletişim ortamı ve güven arasında yaş, cinsiyet, kıdem ve eğitim durumu arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Okul türüne göre anaokulları ilkokul, ortaokul ve lise düzeyine göre anaokulları lehine anlamlıdır. Okulların iletişim ortamı ve örgütsel güven arasında formal iletişim ile genel güven eğilimi arasında negatif, yöneticiye ve iş arkadaşlarına güven arasında pozitif yönde anlamlı, informal iletişim ise düşük düzeyde pozitif yönde anlamlı bulunmuştur. Formal iletişim yapısı genel güven eğilimi varyansının %5'ini, yöneticiye güven eğilimi varyansının %58'ini, iş arkadaşlarına güven varyansının %30'unu yordamaktadır. İnformal iletişim, genel güven eğilimi, yöneticiye ve iş arkadaşlarına güveni düşük düzeyde yordadığı bulunmuştur. An effort is made in this research to determine the relationship between communication medium and organizational confidence in schools. The target population of the study is formed by 5558 teachers working in public schools in 2018-2019 academic year in Küçükçekmece province of İstanbul. The sample is found as 360 people as a result of the calculations. The analysis of the scale made with 396 teachers resolved with the SPSS programme. It is found that the general confidence is partial and the confidence towards coworkers is high when the formal communication is used in schools. In terms of school types, preschools are meaningful with respect to other school types. There is a formal correlation between communication medium and organizational confidence in schools,negative correlation between communication and general confidence, positive correlation between the trust to the manager and colleagues and a low level significant correlation between informal communication and 3 dimensions. Formal communication efficiency is found as 5% in general confidence tendency, 58% for the confidence to the manager and 30% for the confidence to the colleagues.
Collections