Öğretmenleri yönetici olmaya güdüleyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada İstanbul İli, Küçükçekmece ilçesinde farlı okul türlerinde görev yapan öğretmenleri yönetici olmaya güdüleyen faktörlerin araştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılarak yapılan bir araştırmadır. Araştırma örneklemi İstanbul İli, Küçükçekmece ilçesinde bulunan farklı okul türleri arasından küme örnekleme yolu ile seçilen 15 okulda (59 ilköğretim, 57 ortaöğretim ve 94 lise) görev yapan toplam 210 öğretmenden oluşturmaktadır.Bu araştırmada öğretmenlerin demografik bilgilerine ulaşmak amacıyla; Kişisel Bilgi Formu, Öğretmenleri yönetici olmaya güdüleyen faktörleri belirlemek için Yönetici Olma Tutum Ölçeği (YOTÖ) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 21.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir.Verilerin çözümlenmesinde öğretmenlerin demografik özellikleri frekans (f), yüzde (%) dağılımları olarak ifade edilmiştir. Öğretmenleri yönetici olmaya güdüleyen faktörlerin belirlenmesinde ise aritmetik ortalama (x̄), standart sapma (ss) değerleri kullanılarak analiz yapılmıştır. İkili karşılaştırmalarda öğretmen görüşlerinin değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği belirlemek amacıyla bağımsız örneklem t-testi, ikiden fazla grup karşılaştırmalarında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre öğretmenleri yönetici olmaya güdüleyen faktörlerden en önemlisi kariyer yapma isteği olduğu, en düşük faktörün ise daha önce yöneticilik yapmış olma olduğu belirtilmiştir. Ayrıca çalışma süreleri dikkate alındığında mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin yönetici olmaya daha istekli oldukları görülmüştür. Yönetici olmaya güdüleyen faktörler cinsiyete ve okul türüne göre karşılaştırıldığında ise kadın ve erkek öğretmenler arasında, okul türlerine göre anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir. The aim of this study is to investigate the factors that motivated teachers to work as administrators in different school types in Küçükçekmece, İstanbul. The research was conducted with relational scanning model.The research sample consisted of 210 teachers from 15 different schools (59 primary, 57 secondary and 94 high schools) selected from different school types in the Küçükçekmece district of İstanbul.In order to reach the demographic information of teachers in this research; Personal Information Form was used and Attitude Scale was used to determine the factors that motivated teachers to become administrators. The data were analyzed using SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 21.0 statistical program.For analyzing the data, the demographic characteristics of the teachers are shown as frequency (f), percentage (%) distributions. Arithmetic mean (x̄) and standard deviation (SD) values were used to determine the factors that motivated teachers to become administrators. In order to determine whether teachers' views differed according to variables in paired comparisons, data were analyzed using independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) in more than two group comparisons.According to the data obtained from the study, it was investigated that the most important factor motivating teachers to become administrators is the willingness to pursue a career, and the lowest factor is that they have previously been administrators. In addition, considering the working hours, it was observed that teachers who are new to the profession were more willing to become administrators. It was also investigated that there was no significant difference between the male and female teachers according to the types of schools compared to gender and type of school.
Collections