Okul yöneticilerinin psikolojik sermaye düzeyleri ile işe bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Okul Yöneticilerinin Psikolojik Sermayeleriyle İşe Bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada genel tarama modellerinden betimsel nitelikte ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Bayrampaşa ilçesine bağlı resmi okullarda görev yapan 72 kadın, 98 erkek olmak üzere toplam 170 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak UWES-TR işe bağlılık ölçeği ve Pozitif psikolojik sermaye ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Ortalama puanlarının normallik dağılımı Kolmogorov-Smirnov testi ile sınanmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin işe bağlılık düzeylerinin yaş değişkenine göre istatiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği, cinsiyet, mesleki kıdem, medeni durum, öğrenim durumu değişkenlerine istatiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin psikolojik sermaye düzeylerinin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, medeni durum ve öğrenim durumu değişkenlerine göre istatiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Ayrıca okul yöneticilerinin işe bağlılık düzeyleri ile psikolojik sermaye düzeyleri arasında istatiksel açıdan pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yapılan regresyon analizinde okul yöneticilerinin psikolojik sermayeye ilişkin algılarının işe bağlılık düzeylerini yordama gücü % 15 olduğu tespit edilmiştir. The aim of this research study is to find out the relationship between psychological capital and work engagement. In the study, relational screening model which has a descriptive feature was used as a screening model. The sample of the study consists of 170 school principals, 72 female, and 98 male, who worked in state schools located in Bayrampasa district of Istanbul. As data collection tools, UWES-TR work engagement scale and a short form of Positive psychological capital were used. During the data analysis, frequency, percentage, average, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance, correlation and linear regression analyses were carried out. The normality distribution of mean scores was tested with the Kolmogorov-Smirnov test. The findings of the study revealed that the level of work engagement is not related with gender, age, professional seniority, marital status, educational background variables; but age variable. It was also found that there is not a significant relationship between the level of school principals' positive psychological capital and gender, age, professional seniority, marital status educational background variables. Furthermore, a significant relationship was found between the school principlas' work engagement and psychological capital. It was seen that the level of work engagement and psychological capital of the school principals' is above the average.
Collections