Almanya`da Türk derneklerinin çocukların eğitimine yönelik eğitsel etkinlikleri, sorunları ve beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı Almanya'daki Türk derneklerinin çocukların eğitimine yönelik etkinliklerini, sorunlarını ve Türkiye'den beklentilerini incelemektir. Nitel bir araştırma olan tezde durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma; Avrupa'nın en kalabalık ülkesi durumundaki Almanya'nın Türklerin en yoğun yaşadığı bölgelerden biri olan Kuzey Ren-Vestfalya eyaletine bağlı Hamm ve Dortmund şehirlerini kapsamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu; Kuzey Westfalen'de ki Hamm şehrinden, Hamm Türk Kültür Ocağı, Kozluören Gençler Birliği, Diyanet İşleri Türk İslam Birliği (DİTİB), Mozaik Derneği, Hamm Türk Veliler Birliği, Dortmund Şehrinden ise Türk Eğitim Merkezi (TÜGEM) ile Dormund Türk Veliler Derneği oluşturmaktadır. Çalışma, derneklerin 7 yöneticisini, derneklere üye 56 veliyi ve derneklerde eğitim etkinliklerine katılan 66 öğrenciyi kapsamaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonuçları Türk derneklerinde bulunan yönetici, veli ve öğrenci görüşleri etkinlik, sorun ve beklenti başlıklarıyla belirtilmiş ve araştırma kapsamını açıklamaya dönük biçimde açıklanmıştır. Almanya'daki Türk derneklerinin eksikliklerini de ele alan çalışma, çeşitli çıkarım ve sonuçlarla Türk derneklerine yönelik yapılması istenen bir dizi çalışmanın üzerinde durmayı hedeflemiştir. Bu çalışmalar kapsamında Almanya'daki yeni nesil Tük çocuklarının dernekler aracılığı ile iyi yetişmiş ve donanımlı bireyler olmaları esasına dönük çeşitli tespitler ortaya atılmıştır. Eğitim etkinlikleri kapsamındaki derneklerin etkinlikleri, kültür derslerini içeren kurslar, çocuklara dönük sosyal ve tarihsel gelişim hedeflerini içeren yöntemler ve Türkçe'nin gelişimine dair çeşitli çalışmalar olarak belirlenmiştir. Türkiye'den beklentileri noktasında ise resmi kanallar üzerinden derneklerle daha fazla iletişimi gerektiren çalışmaların yapılması, eğitime dönük çalışma gruplarının oluşturulması ve hedefteki tüm çalışmaların eğitim koordinatörleri tarafından organize edilmesi olarak sıralanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Almanya, Türk Dernekleri, Etkinlik, Beklenti, Sorunlar. This study employs a qualitative case study approach to investigate the activities, problems and expectations of Turkish associations in Germany. The study focuses on the cities of Hamm and Dortmund in the In North Rhine-Westphalia, one of the regions with the largerst Turkish populatian in Germany, which is the most populous country in Europe. The study group is consisted of Hamm Turkish Cultural Center, Kozluören Youth Union, Turkish Islamic Association of Religious Affairs (DİTİB), Mozaik Association, Hamm Turkish Parents'Union from the city of Hamm; and Turkish Education Center (TÜGEM) and Dortmund Parent's Union from Dortmund. The study includes 7 association administrators, 56 parents who are members of the associations, and 66 students who attend educational activities in the associations. Qualitative data were collected through semi-structured interviews. The opinions of the administrators, parents and students in the Turkish associations were classified under the titles of activities, problems and expectations in a way that it represents the scope of the research. The study addresses the deficiencies of Turkish associations in Germany and aims to focus on a series of actions towards these associations through the findings and results. These actions involve new generation of Turkish children in Germany to become well-educated and qualified individuals through the education they acquire in these associations. The educational activities of the associations are specified as courses on cultural topics, the methods that involve the social and historical development goals towards children, and several activities for the improvement of Turkish language education. The associations' expectations from Turkey are sorted as conducting studies with a closer communication with associations through official channels, creating education-oriented working groups, and organizing all targeted activities by training coordinators.Key Words: Germany, Turkish Associations, Activities, Expectations, Problems
Collections