Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Hakan
dc.contributor.authorGül, Günay
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:51Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631188
dc.description.abstractAraştırmada İstanbul İli Avrupa Yakasında farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal medya tutumları ile ahlaki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılarak yapılan bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı İstanbul İli Avrupa Yakasında bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren farklı lise türlerinde öğrenimine devam eden 9. 10. 11. ve 12. sınıf öğrencileri yer almaktadır.Örneklemini ise Avrupa yakasında bulunan farklı lise türleri arasından küme örnekleme yolu ile seçilen 5 okulda (Anadolu Lisesi, Anadolu Sağlık Meslek Lisesi, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi) yer alan 670 öğrenci oluşturmaktadır.Bu araştırmada, öğrencilerin demografik bilgilerine ulaşmak amacıyla; Kişisel Bilgi Formu, lise öğrencilerinin sosyal medya tutumlarını belirleyebilmek için Sosyal Medya Tutum Ölçeği (SMTÖ), ahlaki olgunluk düzeylerini belirlemek için Ahlaki Olgunluk Ölçeği (AOÖ) kullanılmıştır. Ölçekler yoluyla elde edilen verilerin tümü SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 21.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Verilerin çözümlenmesinde öncelikle öğrenci grubunun demografik özelliklerini betimleyici frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları hesaplanmıştır. Öğrencilerin Sosyal Medya Tutumları ve Ahlaki Olgunluk Düzeyleri toplam ve alt boyut puanları için aritmetik ortalamaları (x̄) ve standart sapmaları (ss) hesaplanmıştır. İkili karşılaştırmalarda öğrenci puanlarının değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğine ilişkin t-testi, ikiden fazla grup karşılaştırmalarında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmış ve veriler analiz edilmiştir. Öğrencilerin Ahlaki Olgunluk Düzeyleri ile Sosyal Medya Tutumları ve alt boyutları puanları arasında ilişkinin olup olmadığını araştırmak üzere Pearson momentler çarpımı korelasyonu katsayıları hesaplanmıştır.Bu çalışmada lise öğrencilerinin Sosyal Medya Tutumları cinsiyete göre bakıldığında, erkeklerin kız öğrencilere göre daha fazla sosyal medya kullanımına sahip olduğu bulunmuştur. Elde edilen sonuçların internete daha çok girilen yer değişkenine göre bakıldığında, cep telefonundan bağlananların sayısının daha fazla olduğu bulunmuştur. Lise öğrencilerinin Sosyal Medya Tutumları ile Ahlaki Olgunluk Düzeyleri arasında düşük düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it's aimed to research relation between students' social media behaviors and moral maturity levels who are studying at different highschool types in Istanbul city at European side. It's a research conducted using relational screening model. This research contains 9th 10th 11th and 12th grade students who are continuing their education at different active highschool types affiliated with Ministry of Education where is located at Istanbul European side 2017-2018 education-teaching year.This research's example consist of 670 students who are studying at 5 different school types. ( Anatolian High School, Anatolian Health Vocational High School, Vocational and Technical Anatolian High School, Industrial Vocational Highschool, Anatolian Imam Hatip High School )In this study, to reach students' demographic information; Information Form, to determine high school students' social media behaviors Social Media Behavior Scale (SMTÖ)and to determine moral maturity levels Moral Maturity Scale (AOÖ) were used. All the data that was acquired by scaling analyzed by SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 21.0 statistical package program.Firstly, in analysis of data demographic properties of the student group descriptive frequency (f) and percentage (%) distributions were calculated. Arithmetic means (x) and standard deviations (sd) were calculated for total and sub-dimension scores by Students' social media behavior and Moral Maturity Scale. The t-test related with in dual comparisons whether student's scores differed according to variables, and in comparisons of more than 2 groups one-way variance (ANOVA) analysis were applied and datas analysed. Pearson moments of correlation coefficients were calculated to investigate whether there is a relationship between students' Moral Maturity Levels and Social Media Behaviors and sub-dimension scores.In this study when considering high school students' Social Media Behaviors by gender, it's been found that male students have more usage of social media than female students. When the obtained results considered by place variable where internet is accessed more, it's has been found that the number of those connected from their cell phones is much more. High School students' Social Media Behaviors and Moral Maturity Levels it's has been detected that there is a low-level relation between them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin sosyal medya tutumları ile ahlaki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigate of high school students' relationship between social media behaviors and moral maturity levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-07
dc.contributor.departmentAile Eğitimi ve Danışmanlığı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMoral maturity
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10248343
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544836
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineAile Eğitimi ve Danışmanlığı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess