Kültürel zekâ ve kültürel adaptasyonun akademik performans üzerine etkisi: Üniversitelerdeki yabancı uyruklu öğrencilerle yapılan bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çokkültürlü ortamlarda bulunan bireylerin, bulundukları kültürlerde ki insanlarla iletişim kurması, etkileşime geçmesi için kültürel zekâ olgusunun öğrenilmesi ve bu yeteneğin kazanılması gerekmektedir. Kültürel farklılıkların algılanması, anlaşılması, yorumlanmasıyla geliştirilen kültürel zekâ çokkültürlü ortamlarda başarının altın anahtarıdır.Kültürel zekâ ve kültürel adaptasyonun akademik performans üzerine olan etkisini ortaya koyan bu çalışmada, yurt dışından Türkiye'ye gelen yabancı uyruklu öğrencilerin kültürel adaptasyonları ile kültürel zekâ düzeyleri arasındaki ilişkileri incelenmiştir.Araştırma evreni, İstanbul'da faaliyet gösteren 1 devlet ve 4 vakıf üniversitenin ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören lisans, yüksek lisans ve doktorada ki 253 yabancı öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin analizi SPSS 23 ve AMOS 23 istatistiksel paket programları ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, Betimleyici İstatistikler, Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Yapısal Eşitlik Modeli kullanılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların kültürel zekâ ve kültürel adaptasyon düzeyleri ile akademik performansları arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. People in multicultural environments need to be able to communicate and interact with the people in their cultures and to gain the ability to learn cultural intelligence. Cultural intelligence developed by the perception, understanding and interpretation of cultural differences is the golden key to success in multicultural environments.Cultural intelligence and the effect on performance of cultural adaptation, this study revealed that, abroad and cultural relations between the intelligence level of cultural adaptation of foreign students coming to Turkey were examined.The research consists of 1 state and 4 foundation universities operating in Istanbul. There are 253 foreign students studying in the second, third and fourth grades of the university. Data were analyzed by SPSS 23 and AMOS 23 statistical package programs. In the analysis of the data, Descriptive Statistics, Confirmatory Factor Analysis and Structural Equation Model were used. According to the results of the analysis, it was determined that there was a significant and positive relationship between the cultural intelligence and cultural adaptation levels and performances of the participants.
Collections