Ergenlerde kimlik gelişimi, başarı amaç yönelimi ve bilişsel karmaşıklık arasındaki yordayıcı ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ergenlerin kimlik gelişimi, başarı amaç yönelimi ve bilişsel karmaşıklık arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Tekirdağ ilinde öğrenim gören 258'i (%45.8) kız, 305 i (%54.2) si erkek öğrenciden oluşan toplam 563 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler `Kimlik Gelişiminin Boyutları Ölçeği` (KGBÖ), ` Başarı Amaç Yönelimleri Ölçeği` (BAYÖ) ve `Bilişsel Karmaşıklık Ölçeği`(BKÖ) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ergenlerin kimlik gelişim boyutları ile başarı amaç yönelimi arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Ergenlerin kimlik gelişim boyutları ile bilişsel karmaşıklık arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde ise, negatif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Aynı zamanda ergenlerin başarı amaç yönelimleri ile bilişsel karmaşıklık arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde de, negatif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. This study was carried out to investigate the relationship between identity developmental of adolescents, achievement goal orientation and cognitive complexity.The study group consisted of 563 high school students consisting of 258 (%45.8) female and 305 male (%54.2) male students studying in Tekirdağ.The data related to the research were ''Identity Development Dimensions Scale'' (IDDS), `Achievement Goal Orientation Scale` (AGOS) and `Cognitive Complexity Scale` (CCS) collected.According to the findings of the study; When the predictive relationships between the identity development dimensions of adolescents and achievement goal orientation are examined, a positive linear relationship is observed. When the predictive relationships between the identity development dimensions of adolescents and cognitive complexity are examined, it is seen that there is a negative directional relationship. Also, when the predictive relationships between the achievement goal orientations and cognitive complexity of adolescents are examined, it is seen that there is a negative directional relationship.
Collections