İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin kişiler arası öz-yeterlikleri ile araç gereç kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kişilerin sahip olduğu öz yeterlik öğretmenlerin niteliklerindendir. Öz yeterlik algısı yüksek olan bireylerin kişileri etkilemesi ve onlar üzerinde kalıcı bir etki bırakması muhtemeldir. Öte taraftan bilgisayar ve internet yaşamımızın her alanında bizleri etkilemektedir. Bu etki eğitim faaliyetlerine de sirayet etmiş ve yoğun biçimde kullanılır olmuştur. Bilişim teknolojisinin eğitim faaliyetlerinde kullanılıyor olması, eğitimde olumlu anlamda etki yaratmış. Eğitim faaliyetlerin düzenlenmesini kolaylaştırmış ve uygulanan etkinliklerinde paylaşılabilmesi için ortam yaratmıştır. Bu bağlamda, günümüzde bilişim teknolojisi eğitim ortamında önemli bir aktör haline gelmiş bulunmaktadır. Araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin kişiler arası öz-yeterlikleri ile teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumlarını belirlemektir. İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerinin Kişiler Arası Öz Yeterlikleri ile Teknolojik Araç-Gereç Kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılan bu araştırmanın modeli, niceliksel araştırma modeli çeşitlerinden olan, `tarama modeli` ile örtüşmektedir.Bu araştırmanın evreni, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul Avrupa yakası Esenler, Beyoğlu ve Şişli ilçelerinde görev yapan ilkokul öğretmenlerini kapsamaktadır. Örneklem ise aynı ilçelerde görev yapan öğretmenler arasında tesadüfü yöntemle seçilen 240 öğretmeni kapsamaktadır. The qualities of self-efficacy teachers that people possess. Individuals with high self-efficacy perceptions are likely to influence people and have a lasting impact on them. On the other hand, computer and internet affect us in all aspects of our life. This effect has also spread to educational activities and has been used extensively. The fact that information technology is being used in educational activities has had a positive effect on education. It facilitated the organization of training activities and created an environment for sharing them in their activities. In this context, today, information technology has become an important actor in the educational environment.The purpose of the research is to determine the attitudes of the teachers working in primary schools towards interpersonal self-efficacy and use of technological tools. The model of this research, which was conducted in order to determine the attitudes of the teachers who worked in elementary schools to their own self-competences and the use of technological tools, overlaps with the `screening model` which is a kind of quantitative research model.The universe of this study consists of the Teachers who teach at the primary schools in Esenler, Beyoğlu and Şişli in Europe side of İstanbul in 2017-2018 Academic year. The sample of the search consists of 240 teachers who were chosen with coincidental methods.
Collections