Meslek lisesinde görev yapan meslek öğretmenleri ile kültür öğretmenlerinin iş doyumları arasındaki farkın incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; meslek lisesinde görev yapan meslek öğretmenleri ile kültür öğretmenlerinin iş doyumları arasındaki farkın incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yönteminin ilişkisel tarama yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Küçükçekmece ilçesindeki mesleki ve teknik anadolu liselerinde görev yapan 1158 öğretmenden oluşmaktadır. Bu evreni temsil ettiği düşünülen 181'i meslek, 159'u kültür öğretmeni olmak üzere toplam 340 öğretmen ise araştırmanın örneklemini meydana getirmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgiler Formu` ile `İş Doyumu Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler sosyal bilimler için geliştirilen SPSS İstatistik Programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda meslek lisesinde görev yapan meslek öğretmenleri ile kültür öğretmenlerinin genel iş doyumları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, her iki gruptaki öğretmenlerinde genel iş doyum düzeylerinin kısmen doyumlu olduğu görülmüştür. Meslek öğretmenleri ile kültür öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri demografik yapılarına göre incelendiğinde branş, yaş, medeni durum, en son mezun olunan okul, bulunduğu ilçede çalışma süresi, bulunduğu okulda çalışma süresi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmadığı; öğrenim durumu ile kıdem değişkenlerine göre ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunduğu belirlenmiştir. Meslek öğretmenleri ile kültür öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri iş doyum alt boyutlarına göre incelendiğinde yönetim ve denetim, başarı ve saygınlık, bireyler arası ilişkiler, öğretmenlik (işin kendisi) alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı; veli- öğrenci ilgisizliği ile ücret alt boyutlarında ise istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların bulunduğu belirlenmiştir. Meslek öğretmenleri ile kültür öğretmenlerinin iş doyumlarına ilişkin görüşleri iş doyumu alt boyutları ile öğretmenlerin demografik yapılarına göre incelendiğinde ise yönetim ve denetim alt boyutunda; kıdem ve bulunduğu ilçede çalışma süresi değişkenlerine göre, ücret alt boyutunda; cinsiyet, yaş, kıdem ve okulda çalışma süresi değişkenlerine göre, başarı ve saygınlık alt boyutunda; cinsiyet, yaş, en son mezun olunan okul, öğrenim durumu, kıdem ile okulda çalışma süresi değişkenlerine göre, bireyler arası ilişkiler alt boyutunda; medeni durum, ilçede çalışma süresi değişkenlerine göre, öğretmenlik (işin kendisi) alt boyutunda; yaş, en son mezun olunan okul ile öğrenim durumu değişkenlerine göre, veli-öğrenci ilgisizliği alt boyutunda; yaş, en son mezun olunan okul, öğrenim durumu ile kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunduğu tespit edilmiştir. In this study, it was aimend to examine the difference between job satisfaction of vocational teachers working in vocational high schools and other teachers. The quantitative research method in the study consisted of 1158 teachers working in vocational and technical Anatolian high school in Küçükçekmece district of Istanbul in 2017-2018 academic year. A total of 340 teachers, 181 of whom are vocational teachers 159 of them are other teachers, are considered to represent this universe. Data collection research tool in the from of the `Personal Informat Form` and `Job Satisfaction Scale` are used. The data obtained from of scale were analyzed by SPSS Statistical Pakege Program. As a result of the study, there was no significant diffrence beetween job satisfaction of vocational teachers working in vocational high schools and other teachers and job satisfaction levels of teachers in both groups were partially compatible. When job satisfaction levels of vocational teachers and other teachers are examined according to their demographic structure branch, age, marital status, last graduated school, working time in the disstrict where there was no statistically significant difference in terms of study time variables in the school and there was a statistically significant difference in terms of edutional status and seniority variables.When the job satisfaction levels of vocational teachers and other teachers are examined according to the sub-dimensions of jobsatisfaction, there is no stactistically significant difference in the dimensions of management and control, achievement and respect, intepersonal relations, teaching (work itself),while in wage and parent-stutent indifference sub-dimensions are statistically significant difference were observed. The opinions of vocational teachers and other teachers on job satisfaction, when the sub-dimensions of job satisfaction and the demographic structure of the teachers are examined, the sub-dimension of management and control; seniority and according to the study time variables in the district, according to the gender, age, seniority and working time variables in the wage sub-dimension, in the sub-dimension of achievement and respectability; in the sub-dimensionof, interpersonal relations, according to gender, age, last graduated school, education level, seniority and working time at school; marital status, working time variables in the district, teachering (the work it self) sub-dimension; age, according to the recently, graduated, school and educational status variables, parent student indifference sub-dimension; there were significant differences between the age, the last graduated school, education level and seniority variables.
Collections