Gender differences in teacher-student interactions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cinsiyet rolleri, öğretmen-öğrenci veya öğrenci-öğrenci gibi sınıf etkileşimleri ile öğrencilere aktarılır. Her öğrencinin eşit muamele görme ve öğrenme fırsatlarına eşit erişim hakkı vardır. Hem kız hem de erkek öğrencilerin öğrenmelerini teşvik etmek için onların aynı kalitede ve aynı ölçüde dikkate alınmaları gerekir. Bununla birlikte, birçok araştırma, öğretmenler tarafından verilen etkileşimlerin cinsiyet açısından her zaman adil olmadığını göstermektedir. Etkileşimlerin öğrencilere dağılımı öğretmenlerin cinsiyetine göre değişmektedir. Bu çalışma İngilizce Hazırlık programındaki kadın ve erkek öğretim görevlilerinin yine kadın ve erkek öğrencilerle etkileşimini araştırmıştır. 2 kadın 2 erkek öğretim görevlisinin dersleri gözlemlenmiş ve derslerinin ilgili bölümleri video kaydına alınmıştır. İlgili kayıtlar yazıya dönüştürüldükten sonra Sinclair ve Coulthard'ın (1992) uyarlanmış Sınıf Söylemi Analiz modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Daha sonra elde edilen bulguların istatiksel farkının anlamlı olup olmadığını ölçmek için elde edilen veriler SPSS (Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi 25.0.) üzerinde bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar SPSS sonuçlarından bağımsız değerlendirildiğinde öğretmen öğrenci etkileşiminin eşit dağılmadığını ve hem erkek hem kadın öğretmenlerin erkek öğrencilerle daha fazla etkileşim kurduğunu göstermiştir. T-test sonuçları bu farklılığın anlamlı bir düzeyde olmadığını göstermiştir. Çalışmada sonuçlar ilgili alanyazına atıfta bulunarak tartışılmaktadır. Bu bulgulara dayanarak, hem kız hem de erkek öğrencilerin öğrenmesini teşvik etmek için pedagojik uygulamalar önerilmiştir. Benzer çalışmalarda çıkan farklı sonuçların sebebinin ve öğretmen öğrenci etkileşiminin toplumsal cinsiyet bağlamında daha iyi anlaşılmasını sağlamak için daha fazla araştırma yapılması gerekmektedir. Gender roles are conveyed by classroom interactions, either as teacher-student or student-student interaction. Every student has the right to be treated equally and to have equal access to learning opportunities. Both female and male students are required to receive same amount of attention with same quality to foster their learning. However, much research suggests that the interactions that are given by teachers are not always gender-fair. The division of interactions also changes by the gender of teachers. This study was conducted to analyze female and male teachers' interaction with female and male students in English Prepatory School. 2 female 2 male teachers' classes were observed and the related parts of their classes were video-taped. After the videos were transcribed, they were analyzed by using the adapted version of Sinclair and Coulthard's Classroom Analysis Model (1992). Then to see if the differences which are found are statistically significant or not, the findings were tested by using Statistical Package for the Social Sciences V25.0 (SPSS V25.0) independent t-test. When the results were analyzed without including SPSS results, it can be said that there was not an equal distribution between teachers' interaction in classrooms and there is a tendency to give male students more attention. T-test results showed that these differences are not statically significant. The results of the study are discussed in reference to relevant literature on gender and classroom interaction. Based on these findings, pedagogical implications were suggested to foster learning of both female and male students. It was found that more studies should be conducted in order to find out the reasons of differences in similar studies to make the topic of student-teacher interaction in the context of gender issues more understandable.
Collections