Okullarda görev yapan psikolojik danışmanların öz yeterlilik düzeyleri ile bireysel değer algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, okullarda görev yapan psikolojik danışmanların öz yeterlilikdüzeyleri ile bireysel değer algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemeyiamaçlamaktadır.Bu doğrultuda çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınnicel aşaması ise 300 rehber öğretmen ile ilişkisel tarama modeli kullanılarakyapılmıştır. Araştırmanın nicel aşamasında Bilgi Formu, Psikolojik danışman özyeterlilik ölçeği ve Bireysel değerler envanteri kullanılmıştır. Toplanan tüm nicelveriler SPSS 22 Paket Program kullanılarak istatistiki analizi yapılmıştır. Araştırmasonucunda Rehber öğretmenlerin öz yeterliliklerinin mesleğin başlarında dahayüksek olduğu yıllar geçtikçe düştüğü belirlenmiştir. Ayrıca rehber öğretmenlerin özyeterlilikleri ile bireysel değerler algıları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkibulunmuştur. This study aims to investigate the self-sufficiency levels of psychological counselorsworking in schools and their individual value perceptions in terms of variousvariables. For this purpose, correlational survey model was used in the study. Thequantitative phase of the study was conducted using correlational survey model with300 psychological counselors. In the quantitative phase of the study, InformationForm, Psychological Counselor self-sufficiency scale and Individual valuesinventory were used. All quantitive data collected were analyzed with using SPSS 22Package Program. As a result of the research, it was determined that the Counselorteachers' self-sufficiency was higher at the beginning of the profession and decreasedas the years passed. In addition, it was found that there is a relationship between theself-sufficieny of counselors and their individual values perceptions.
Collections