Grupla psikolojik danışma uygulamalarının boşanmış ebeveyne sahip ergenlerin depresif belirtilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, boşanmış ebeveynlere sahip ergenlere grupla psikolojik danışma uygulaması yapıldığında, ergenlerin depresyon durumlarında değişim olup olmadığını incelemektir. Bu araştırma İstanbul İli, Beyoğlu İlçesi, Kasımpaşa Anadolu Lisesi 9. ve 11. sınıf öğrencileri ile çalışılmıştır. Öğrencilerin 10'u kız, 10'u erkek olmak üzere toplam 20 öğrenci deney grubunu oluşturmaktadır. Kontrol grubunda ise 7 kız 13 erkek olmak üzere toplam 20 öğrenci bulunmaktadır.Grupla psikolojik danışma programının oluşturulmasının akabinde çalışma yapılacak ergenlik çağındaki öğrencilerden çalışma grubu seçilmiştir. Gruplar gönüllülük esası göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur. Uygulamaya başlamadan önce deney ve kontrol grubuna ön-test olarak Beck Depresyon Envanteri uygulanmıştır. Deney grubuna Grupla Psikolojik Danışma uygulamaları kapsamında haftada bir gün 90 dakika olmak üzere 12 oturumluk grupla psikolojik danışma uygulamaları çalışılmış, kontrol grubu ile herhangi bir çalışma ya da uygulama yapılmamıştır. Yapılan araştırmada, `2x2'lik ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen` kullanılmış olup `p<0,05` değeri kabul edilmiştir. Ardından istatistiksel testlerin anlamlılık düzeyine bakılmıştır. Araştırmadan elde edilen veri sonuçlarının analizinde kişi sayısının 30'dan az olması sebebi ile `Non-Parametrik testler` kullanılmıştır. Veri analizlerinde `Mann Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi` kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına bilgisayar ile SPSS istatistik paket programı kullanılarak ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, anne ve babası boşanmış olan, bir gelişim dönemi olan ergenlik döneminde bulunan öğrencilere uygulanan grupla psikolojik danışma uygulamalarının, ergenlerin depresyon düzeyi puanlarının azalmasına etki ettiği görülmüştür. Purpose of this study, when group counseling is applied to adolescents with divorced parents, it is aimed to examine whether there is a change in depression status of adolescents with divorced parents. This research was carried out on the 9th and 11th grade students at the Kasımpaşa Anatolian High School in Beyoğlu, İstanbul. A total of 20 students, 10 girls and 10 boys, 20 students were the experimental group, 7 girls and 13 boys, 20 students were the control group. After the training program was prepared, the student group was chosen. Groups were formed on a voluntary basis. Beck Depression Inventory was applied to the experimental and control groups as a pre-test. In the experimental group, with in the scope of group psychological counseling practices, 12 sessions of group counseling sessions were applied 90 minutes in a weekand the control group was not subject to any treatment. In the study, 2x2 statistical pre-test-post-test control group experimental design pattern was used, and p <0.05 was accepted and statistical tests were evaluated. In the analysis of the data obtained from the study, non-parametric tests were used because the number of people was less than 30. Mann Whitney U test and Wilcoxon Signed Sort test were used for data analysis. There sults of the analysis were obtained by using SPSS statistical software. As a result of the study, it was seen that psychological counseling with the group applied to students whose parents were divorced in adolescents led to a decrease in the depression level scores of the adolescents.
Collections