Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, İbrahim
dc.contributor.authorSöyler, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:30Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631054
dc.description.abstractÇalışmanın amacı ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ile kendilik algısı ve okula bağlanma arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmanın modeli ilişkisel tarama modeli olup değişkenlerin arasındaki ilişkinin belirlenmesi için çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde liseye devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Bahçelievler ilçesinde liseye devam eden 400 ergen birey oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Demirci ve diğerleri (2014) tarafından geliştirilen `Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği'', Şahin ve Şahin (1992) tarafından geliştirilen `Sosyal Karşılaştırma Ölçeği'' ve Savi (2011) tarafından geliştirilen `Okula Bağlanma Ölçeği` kullanılmıştır. Ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı, kendilik algısı ve okula bağlanma düzeylerinin belirlenmesine ilişkin aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Değişkenler arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda dağılım normal olduğundan t testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Farklılığın anlamlı bulunması durumunda Tukey testi uygulanmıştır. Araştırmada ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ile okula bağlanma arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ve sosyal karşılaştırma ile arasında anlamlı bir ilişki olmadığı; okula bağlanma ile sosyal karşılaştırma arasında negatif ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ergenlerde okula bağlanmanın akıllı telefon bağımlılığının anlamlı yordayıcısı olduğu, kendilik algısının ise akıllı telefon bağımlılığını anlamlı bir şekilde yordamadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of the study was to investigate the relationship between smartphone dependence and self-perception and attachment to school in adolescents. The model of this research was a relational screening model and multiple regression analysis was performed to determine the relationship between the variables. The population of the study consisted of the students attending high school in Istanbul in the academic year of 2018-2019. The sample of the study consists of 400 adolescents attending high school in Bahçelievler district. Data were collected by Smart Phone Addiction Scale 'developed by Demirci et al. (2014),' Social Comparison Scale ve developed by Şahin and Şahin (1992) and friends School Attachment Scale tarafından developed by Savi (2011). In adolescents, arithmetic mean and standard deviation were used to determine smartphone addiction, self-perception and school attachment levels. In order to reveal the difference between the variables, the distribution was normal in the paired comparisons, and t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) was used to compare the groups of more than two variables. Tukey test was applied if the difference was significant. In the study, there was a positive and low level relationship between smart phone addiction, school attachment and adolescents and there was no significant relationship between social comparison; there was a negative and low-level relationship between school attachment and social comparison; It was seen that attachment to school was a significant predictor of smart phone addiction levels in adolescents, and self-perception did not predict smart phone addiction significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde akıllı telefon bağımlılığı ile kendilik algısı ve okula bağlanma arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between smart telephone addiction and self-perception and school attachment in adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTelephone
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmInternet addiction
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmSchool attachment
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmSelf perception
dc.identifier.yokid10262036
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553482
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess