`نظرية إعلام الاقتصاد الإسلامي `تصور مقترح
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
View/ Open
Date
2019Author
S. Abuimsameh, Abdullah Saleh Mohammed S. Abuimsameh
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmanın amacı, İslami İktisat alanında önerilen bir teori için, yenilikçi bir model ile uygulamalı bir çerçeve geliştirmektir. Bu model, İslami ekonomi sistemi için profesyonel bir medya çerçevesi ve yerel, bölgesel ve uluslararası alanında bir rekabet ortamı sağlamak için ekonomik rekabetçilik alanında uygulanacaktır. Bu amaçla İslami Ekonomik Sistemininin önemine vurgu yapmak ve islam iktisadında bilginin rolü ve önemine vurgu yapılmıştır. Araştırmanın amaçlarına ulaşmak için, araştırmacı, medya ve iletişim alanında daha önce yapılan çalışma ve iletişim felsefelerinden yararlanmıştır.Bu araştırmadan yola çıkarak elde ettiği bilgi teorileri ve felsefelerini kozmolojik ve ideolojik açıdan derinliklerine inerek tüm sistemlerin entelektüel bağlamda en büyük etkiye sahip olduğunu araştırdı. Bütün bu etkiler de siyasi, ekonomik alanlarda İslam medyasının küreselleşmesini ve dünya ekonomilerindeki önemli ve etkili bir rolününün olduğuna dikkat çekmiştir. Nitekim islam iktisadında medyanın etkin ve faal gücü sınırları aşmıştır. Araştırmacı ayrıca, genelde islam iktisadı özelde ise islam ekonomisini özel bir başlık altında incelemiştir. İslam ekonomisinde ekonomik medya uzmanının yokluğu araştırma yapmayı zorlaştırdığı göz önününde bulundurulmalıdır. Araştırmacı ayrıca ekonomik rekabetin gereklilikleri ve etkileri alanında genel de Arap ekonomilerinin özelde ise İslami ekonominin konumu konusunda geniş bir yelpaze sunmuştur. Araştırmacı, saha ziyaretleri ile araştırmayı desteklemiştir.Ayrıca ekonomik medya alanında islami iktisadi alanında çalışma yapanlara üniversitelerin İslami ekonomi alanındaki uzman profesörlerine yönelik bilimsel anketler hazırlamıştır. 150 anket paylaşmış, bunlardan 114'ünü gerçekleştirmiştir, 3 anket ise tamamlanmadığından çalışmada onlara yer vermemiştir. 111 anket (% 74) veri alınmış,sosyal ve beşeri bilimler (SPSS) alanında en popüler istatistiksel veriler kullanılarak tteorilerin analizleri için veriler toplanmıştır.Araştırma sonuçlarını ve verilerini analiz etmek için on farklı istatistiksel yöntem kullanılarak araştırmanın ,önemli sonuçlar elde etmesine katkı sağlamıştır. En bariz katkı ise ekonomik medya ile genel olarak ekonomik sistemlerin arasında güçlü bir pozitif ilişki olduğu saptanmıştır.Bu sonuca dayanarak, önerilen teorinin başarılı olduğu, ve teoriye dayanan yenilikçi bir modelin gerçekleşme olasılığı artmış ve gerçekleştirilen değişikliklere istinaden , İslami ekonomi sisteminin rekabetçiliğini büyük ve olumlu bir şekilde desteklemiştir. Araştırma genelde ekonomik medya alanında özel de ise İslam ekonomisi alanında araştırma yapmanın önemini pekiştirmiştir. Ayrıca, ekonomik medya alanında ve İslam ekonomisi alanında bilimin her düzeyinde (lisans- yükseklisans- doktora ) bilimsel bir uzmanlaşma gerektiği saptanmıştır. Özellikle akademilerde, üniversitelerde ve ihtisas enstitülerinde,ekonomik medya ve islami ekonomi alanında ilmi uzmanlaşma zorunlu hale gelmiştir. Ekonomistlerin ve medya uzmanlarının teknik kadroları, uzmanların kollektif fikirlerinden yararlanarak bu alanda gelişmiş olan ekonomik ve medya platformlarından faydalanmalıdır. Bütün bu yapılan çalışmalarla alanda analitik,eleştirel ve güvenilirliği yüksek, islam ekonomi sistemine hizmet eden bir sistem oluşturmak amaçlanmıştır.Ayrıca yerel, bölgesel ve uluslararası alanda islam ekonomisinde rekabetin etkin kılınmması önem arz etmekktedir. This study aimed to develop an innovative model and an applied framework for the proposed theory in the field of the Islamic economics Media, with an application of this model in the field of economic competitiveness in order to provide the researcher a professional media framework for the Islamic economic system, and competing locally, regionally and internationally, all of this stems from the important position and the pivotal role of the economic media in the service of the Islamic Economic System.To achieve the objectives of the study, the researcher studied extensively literature and the previous studies in the field of media and communication, and philosophies of information and communication, and information theories derived from and based on them, and the depth of the philosophies and of the cosmological and ideological theories which had the greatest impact in moving communities and influence all components and intellectual system and social Political, economic and other factors, in comparison with the philosophy of the Islamic media, the role and functions assigned to, while recognizing the media and economic globalization, role and importance and effective motive in the economies of the world through its intercontinental media and economic arms.The researcher also studied in a special section the reality of media issues and specialized media and the economic information in general, and the media of the Islamic economy in particular, in an attempt to clarify the problem of the research and to find out the real reasons for the absence of economic media which specialized in the Islamic economy.The researcher also presented an extensive position on the economic competitiveness issues, its requirements and indications, the position of the Arab economies in general, and the position of the Islamic economy system in particular.The researcher has supported his study by field visits, and a scientific tool for the staff of the economic media, and those of the Islamic economics, experts and university professors, and he distributed 150 questionnaires, he recovered 114 of them, he excluded 3 questionnaires for incomplete data, to remain only 111 questionnaire which represent 74%,and collected data for analysis. The analysis of the hypothesis of the study was done by using the most popular programs of statistical packages which uses for social and human sciences (SPSS). Ten different statistical methods were used on which the study, analysis and the recommendations were built.The study concluded with a number of significant results, the most prominent was the existence of a strong positive relationship between the economic media and the competitiveness of the economic systems in general. Based on this result, the proposed theory succeeds in a possibility of establishing an innovative model based on it, which works according to the proposed changes in the theory to support and raise the competitiveness of the Islamic economy system in great and positive ways.The study recommended the necessity of paying attention to the field of economic media in general, and to the media of the Islamic economy in particular, through providing modern and advanced infrastructure starting with providing a scientific specialization in the field of economic media and the media of the Islamic economy and all scientific levels (BA ,Master And PhD) in academies, universities and specialized institutes, as well as the rehabilitation of technical cadres of economists and media professionals in the field of economic media, benefiting from the collective mind of experts, and the leading economic platforms and media in this fields, in order to create a professional, analytical, critical and high credibility economic media which will serve the Islamic economy and increase its competitiveness locally, regionally and internationally.
Collections