The effect of flipped learning-supported critical thinking instruction on the critical disposition and l2 writing skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce yazma becerisi kazanmalarına ilişkin ters yüz metodunu takip ederek eleştirel düşünme eğitiminin olası sonuçları üzerinde araştırma yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın bir başka boyutu da mevcut öğretim modelinin öğrencilerin eleştirel düşünme algılarında herhangi bir değişikliğe neden olup olmadığını ve Ters-Yüz eğitim metodunun entegrasyonuna yönelik tutumlarının değişip değişmediğini öğrenmektir. 2018-2019 eğitim-öğretim yılının Bahar döneminde, orta-üst düzeyinde Diller Okulu'nda okuyan öğrenciler okuma yazma dersi üzerinde çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma deneysel bir çalışma olduğu için deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup vardır. Her iki grup da araştırmacıdan altı haftalık eğitim almıştır ve her grupta 15'er öğrenci vardır ve rastgele seçilmişlerdir. Araştırmada sadece nicel değil aynı zamanda nitel veri toplama araçları da kullanılmıştır. Çalışmada Kaliforniya eleştirel düşünme düzeyi envanter anketi ve Ters-Yüz eğitim anketi için uygulanmıştır ve ek olarak eleştirel düşünme mülakatları gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin, Kaliforniya Eleştirel Düşünme Seviyesi Envanteri anketine verdiği yanıtlar analiz edildiğinde, kontrol grubundan daha iyi performans gösteren `deney grubu`, eleştirel düşünme becerisinde önemli bir artış olduğu görülmüştür. Veriler analiz edildiğinde ters yüz eğitim destekli eleştirel düşünme eğitiminin ikinci dil olarak yazma yeteneğine kayda değer şekilde etkileri olduğu saptanmıştır. In this research, it was aimed to make research on the possible results of critical thinking education through following the Flipped Classroom on students' achievement of EFL writing skill. In addition, another dimension of the research is to learn whether the current instruction model causes any change in students' perception of critical thinking and attitudes towards the Flipped Learning integration which were examined. During the Spring semester of the 2018-2019 academic year, students in upper-intermediate level who were studying in the School of Languages received the reading and writing course. As it was an experimental study, there were two groups which were experimental and the control group which received six weeks of instruction from the researcher, and there were 15 students in each of the group. Not only quantitative but also qualitative data collection instruments were used in the research, and for the former one; the California critical thinking level inventory survey and the Flipped Classroom questionnaire, for the latter one, interviews for critical thinking were applied in the study. When students' responses to the California Critical Thinking Level Inventory survey were analyzed, it can be put forward that the experimental group' performed better than the control group, which means that there was a momentous increase in the critical thinking skill of the experimental ones. It can be understood from findings gathered through the Flipped Classroom questionnaire; the flipped writing class has a noteworthy effect on students in relation to their attitudes towards the new instructional model.
Collections