Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin derslerde akıllı tahta kullanımına yönelik algı ve tutumları`nın incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tez konusunun asıl amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin derslerde etkileşimli (akıllı) tahta kullanımına yönelik olarak, öğretmenlerin derslerde akıllı tahta kullanımına ilişkin görüş ve düşüncelerinin araştırılarak, ölçülmesi ve analizi üzerine yapılandırılmıştır. Genel tarama modelindeki araştırmada, yapılmış olan çalışmanın esas amacı betimsel niteliktedir. Çalışma grubunu Bursa İli, Osmangazi İlçesinde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri oluşturmakta olup, çalışma 2016 – 2017 eğitim – öğretim dönemini kapsamaktadır. Araştırma örneklemini 211 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni oluşturmuştur. Yapılan çalışmaya uygun şekilde tasarlanmış anket neticesinde veriler toplanmış ve araştırma neticesinde elde edilen sonuca göre, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik görüşlerinin büyük ölçüde olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Ankete katılan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin yaş, cinsiyet, görev yerleri, kıdem yılları, akıllı tahta eğitimi konusunda eğitim alıp almamaları, eğitim durumları ve haftalık girdikleri ders saatleri bakımından da incelenmiştir. Bahsi geçen konu da teknolojinin hızla gelişmesi ve etkilerine yönelik görüşlerinin aynı düzeyde olduğu, istatistiksel olarak da anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varıldığı tespit edilen hususlar arasındadır. The main purpose of this master thesis is to investigate, measure and analyze the views and thoughts of teachers of religious culture and ethics teachers about the use of interactive whiteboards in the lessons. In the research in the general survey model, the main purpose of the study is descriptive. The study group consists of teachers of Religious Culture and Ethics who work in Osmangazi District of Bursa Province and the study covers 2016 - 2017 academic year. The sample of the study consisted of 211 Religious Culture and Ethics Teachers. The data were collected as a result of the questionnaire designed in accordance with the study and according to the results of the study, it was determined that the opinions of the teachers of Religious Culture and Ethics about the use of smart board were mostly positive. Religious Culture and Ethics Teachers who participated in the questionnaire were also examined in terms of age, gender, place of employment, years of seniority, whether they received training on smart board education, their educational status and the number of hours they entered weekly. It is concluded that the views on the rapid development and effects of technology are at the same level and that there is no statistically significant difference.
Collections