İlkokul müdürlerinin öğrencilerin akademik başarılarını artırmada kullandıkları yönetsel davranışlar ve stratejiler ile uyguladıkları taktiklerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada amaç, 2016-2017 yılları arasında İlkokul Müdürlerinin öğrencilerin akademik başarılarına sağladıkları katkıyı ortaya çıkarmak olacaktır. Araştırma, 2016 – 2017 eğitim ve öğretim yılında, Millî Eğitim Bakanlığı'ndan bağımsız olarak; çoktan seçmeli test tekniği ile Türkiye genelinde istekli okullar arasında akademik başarı sınavı düzenleyen ve Millî Eğitim Bakanlığı müfredatında bulunan hedeflere ait kazanımlar konusunda sayısal (nicel) analizler yapan eğitim ve öğrenme platformundan elde edilen verilerle yapılmıştır. Bu veriler, 2016 – 2017 eğitim ve öğretim yılı içerisinde bağımsız bir eğitim ve öğrenme platformu tarafından düzenlenen sınavların ortalaması alınarak, İstanbul Anadolu Yakası'nda bulunan; devlete ait ilkokullardan, akademik başarı sıralamalarında ilk 30'a dahil olan ve diğerlerine oranla, akademik yönden daha başarılı görülebilecek ilkokulların müdürleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın model ve deseni, nitel ve fenomonoloji (olgubilim) çalışma olarak belirlenmiştir. Araştırmada veriler yazın taraması sonucunda, araştırmacı tarafından geliştirilen 4 açık uçlu sorudan oluşan; yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada, çalışma grubunun belirlenmesinde, ölçüt örnekleme yöntemi uygulanmıştır. Verilerin yorumlanmasında temel olarak betimsel ve içerik analizi yöntemleri belirlenmiş ve birlikte kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analiz ve yorumları konusunda, toplanan verilerin analizi, `NVIVO 12` programı ile tematik analiz ile kod-alt tema- tema şeklinde yapılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma verileri Araştırmada çalışma grubu olarak İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan devlet ilkokulları arasından `Okulistik: Eğitim ve Öğrenme Platformu` sınavlarında akademik başarı sıralamalarında ilk 30'a dahil olan ve diğerlerine oranla, akademik yönden daha başarılı görülebilecek ilkokulların müdürlerinden gönüllü olanlarından 14 tanesi ile gerçekleştirilmiştir. 14 okul müdürüyle yapılan görüşmeler, ortalama; 45-50 dakika sürmüş ve uzman deneyim ve tavsiyeleri ile birlikte, not alınması ve ses kaydı ile görüşmeler kayıt altına alınmıştır.Ilkokul müdürleri öğrencilerin akademik başarısını artırmada sergiledikleri davranışlar ve kullandıkları stratejiler ile uyguladıkları taktiklerin incelenmesi konusunda öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörleri; öğretmen, aile, öğrenci, müfredat, öğretim ortamlarının nitelik ve niceliği, öğretimsel anlayış ve uygulamalar, mevzuat, eğitimsel anlayış ve uygulamalar, çevre ve dış paydaşlar, rehberlik servisi ve faaliyetleri olarak sıralamışlardır. İlkokul Müdürleri, öğrencilerin akademik başarılarını artırmada sergiledikleri yönetsel davranışları ve kullandıkları stratejiler ile uyguladıkları taktikleri; öğretmene yönelik, öğrenciye yönelik, aileye yönelik, eğitimsel anlayış ve uygulamalara yönelik, öğrenim ortamlarının iyileştirilmesi ve zenginleştirilmesine yönelik, öğretimsel anlayış ve uygulamalara yönelik, mevzuat ve müfredata yönelik, rehberlik servisi çalışmalarına yönelik, çevre ve dış paydaşlara yönelik olarak sıralamışlardır. The aim of this study will be to reveal the contribution of Primary School Principals to students' academic achievement between 2016-2017 academic year.The data is obtained from an academic achievement quantitative analysis made by as an indepented and reliable company on education, learning and examination platform in 2016- 2017 academic year courses. The data was chosen from the first 30 school principals of academic success rankings held as an average of the exams in the state-owned primary schools located on the Anatolian Side of Istanbul. The research was made with compared to the others, it was carried out with the principals of the primary schools which could be seen more academically more successful. The model and pattern of the study were determined as qualitative and phenomonological (phenomenological) study. The data were collected by face-to-face interviews with semi-structured interview, which was formed by the specialist, form consisting of 4 open-ended questions developed by the researcher. In the study, the criterion sampling method was used to determine the study group. Analysis of the collected data, and thematic analysis and code-sub-theme was made and interpreted. We used at the same time content and descriptive analysisThe study group is located on the Anatolian side of Istanbul province among the state primary schools. In this research, the data were collected by face-to-face interviews with semi-structured interview form consisting of the first 14 state-owned primary schools' managers.The research contains the volunteers from the principals of the primary schools who were included in the first 14 of 30 academic rankings in their academic success rankings and who were considered to be more successful academically than the others. Primary school principals' behaviors in increasing students' academic achievement and the factors that affect students' academic achievement in examining the strategies and tactics they use; teacher, parent, student,curriculum, quality and quantity of teaching environments, teaching ınstructional strategies, legislation , educational ınsights and practices, environment and external stakeholders, student guidance service are evaluated as effective factors. The managerial behavior and the strategy used by primary school principals on academic achievment of their students are, for teacher, for student, for parent, educational practices, ımprovement and enrichment of learning environments, instructional practices, legislation, curriculum, guidance service, environment and external stakeholders evaluated as effective factors.
Collections