Çin tarzı hegemonya: Haraç sisteminden kuşak ve yol inisiyatifine
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Çin'in imparatorluk çağı `Haraç Sistemini` ve `Kuşak ve Yol İnsiyatifini`, Uluslararası İlişkiler hegemonya teorileri, özellikle Neo-Gramscian hegemonya teorisi bağlamında ele alıp, analiz eder. Tezin sorunsalı, Kuşak ve Yol İnisiyatifi bağlamında Çin'in hegemonya anlayışı Haraç Sisteminden beri ne tür bir değişimden geçmiştir? Diğer bir deyişle Haraç Sistemi ve Kuşak ve Yol İnisiyatifi arasındaki değişkenler ve süreklilikler nelerdir? Bu analiz ışığında gelecekte Çin'in nasıl bir hegemon olacağı beklenebilir? Sorularıdır. Araştırma stratejisi iki hegemonya sistemi arasında değişkenler ve benzerlikleri, tarihsel dönüşüm ve felsefi arka planları ile analiz edip, ortaya çıkarmak üzerine kuruldu. Araştırma sonrası bulgular, iki sistemin farklılıklarla beraber birçok benzerlikler de taşıdığını göstermiştir. Çin'in dış politikada imparatorluk anlayışının bazı politika ve değerlerini günümüze adapte etmek ve kaçınılmaz şekilde bazı yönlerden modernleşmekle beraber, hala büyük oranda eski politik mantık ve stratejilerini devam ettirdigini, Kuşak ve Yol İnisiyatifinin sadece bir ekonomik hamle olmadığını, bölgesel yoğunluklu olmakla beraber, global çapta ve kapsamlı bir hegemonya kurma çabası olduğunu teyit etti. Bu `Çin Tarzı Hegemonya`, benzerliklerinden ötürü, `Yeni-Haraç Sistemi` olarak adlandırılabilir. This study examined and analyzed the Chinese imperial Tributary System and Belt and Road Initiative in the context of theories of hegemony, specifically the Neo-Gramscian hegemony. The main question is; in the Belt and Road Initiative context, what is the Chinese perception of hegemony, evolved since the imperial Tributary System? In other words, what is the divergence and persistence between the two hegemonic systems, Tributary and Belt and Road Initiative? In the light of this analysis what kind of hegemon China is going to be in the future? The research strategy was to find the divergence and persistence between the two systems, by analyzing their historical and philosophical backgrounds. The findings confirmed that, besides divergences, there are a lot of similarities between the two systems. China, adjusting some of its imperial policies and values to the modern age and in some aspects being inevitably transformed by modernization, is still carrying significant characteristics of its historical political mentality and strategies. Therefore, Belt and Road Initiative is not a simple economic cooperation plan, but an attempt to construct a regionally intensified, but globally extended, comprehensive Chinese hegemony. This `Hegemony in Chinese Characteristics` can be named as `Neo-Tributary System`, due to the similarities it shares with the historical one.
Collections