The investigation of the efficiency of `Interchange` course book series in terms of clt elements
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, özel bir üniversitenin hazırlık okulunda okutulan Interchange Fifth Edition ders kitabı serisinin verimliliğinin incelemesini amaçlamaktadır. Çalışmanın asıl amacı ders kitabı serisinin, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıf ortamında, dört beceri alıştırmalarının ve iletişimsel dil öğretimi metodunun kullanımının ne kadar etkili olduğunu araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenler ve öğrenciler için iki farklı anket hazırlanmıştır. Çalışmaya 13 öğretmen ve 118 öğrenci katılmıştır. Anketlerden elde edilen nicel veriler SPSS (Statistical Packages for Social Sciences) Windows 22.0 üzerinde analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken betimleyici istatistik metotları, iki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında tek yönlü (One way) Anova testi kullanılmıştır. Sonuçlar, öğretmen ve öğrencilerin büyük çoğunluğunun kullandıkları ders kitabı serisinden memnun olduklarını göstermiştir. Ders kitabı serisinin dört beceri alıştırmalarını dengeli ve entegre olarak, iletişimsel aktivitelerle birlikte sunduğu görülmüştür. Bunula beraber, çalışma sonucunda bazı konularda ders kitabı serisinde eksiklikler olduğu öğrenciler ve öğretmenler tarafından tespit edilmiştir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu, ders kitabı serisinde yeterli okuma parçasının olmadığını ve gerçek materyalin kaynak olarak kullanılmadığını savunmaktadır. Ayrıca hem öğrenciler hem öğretmenler, ders kitabı serisinin yazma becerisi ve aktiviteleri ile ilgili eksiği olduğunu düşünmektedir. Sonuç olarak, bu çalışma, Interchange Fifth Edition ders kitabı serisinin birkaç zayıf noktası dışında hem öğretmen hem öğrenciler açısından beklentilerin çoğunu karşıladığını göstermiştir.Key terms: Ders kitabı, İletişimsel Dil Öğretimi, Yabancı dil olarak İngilizce. This study aims to evaluate the efficiency of Interchange Fifth Edition course book series which is used at a prep school of a foundation university in Istanbul, Turkey. The study specifically aims to investigate how effective the four skills activities and CLT implementation in the series are from the point of the students and teachers in an EFL setting. In order to obtain ideas, two separate questionnaires were prepared for teachers and students. 13 teachers and 118 students participated in this study. The quantitative data obtained from the questionnaires was analyzed on SPSS (Statistical Packages for Social Sciences) Windows 22.0. The data is analyzed by descriptive statistical methods, t-test to compare the quantitative continuous data between two independent groups, and a one-way ANOVA test to compare the quantitative continuous data between more than two independent groups. The results demonstrate that a majority of teachers and students show satisfaction of using the series. As the results reveal, the course book series provides four skills balanced and integrated together with communicative activities. However, there are some issues need to be considered. Teachers think that the series has a lack of sufficient number of reading texts and authentic materials. Moreover, both teachers and students think that the course book series has some weaknesses in implementing writing skills and activities. To conclude, this study shows that in general, Interchange Fifth Edition course book series meets the expectations of teachers and students in spite of some issues mentioned above.Key terms: Course book, Communicative Language Teaching (CLT), English as a Foreign Language (EFL).
Collections