Boşanmış ve evli ebeveynlere sahip ergenlerin siber zorbalık sosyal dışlanma ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada boşanmış ve evli ebeveynlere sahip ergenlerin siber zorbalık, sosyal dışlanma ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma lisede öğrenim görmekte olan 123'ü kız 219'u erkek olmak üzere 342 ergen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ergenlerden 152'si boşanmış ebeveyne, 190'ı ise evli ebeveyne sahiptir. Ergenlerin siber zorbalık düzeylerini belirlemek için Sanal Zorbalık Ölçeği, sosyal dışlanma düzeyleri belirlemek için Ergenler İçin Sosyal Dışlanma Yaşantısı Ölçeği, umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesinde Beck Umutsuzluk Ölçeği ve katılımcıların kişisel özelliklerine ait veriler elde etmek için araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Ebeveynleri boşanmış bireylerin siber zorbalık ve sosyal dışlanma düzeyleri, ebeveynleri evli olan ergenlere oranla daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ebeveynleri boşanmış ergenler arasında kız öğrencilerin sosyal dışlanma ve siber zorbalık düzeylerinin erkek öğrencilere göre yüksek olduğu bulunmuştur. The aim of the study is to analyse the relationship between the levels of cyber bullying, social exclusion and hopelessness of adolescents who have divorced or married parents. The research has been conducted with 342 high school adolescents which out of 123 is female and 219 is male. Of these adolescents, 152 was having divorced parents while other 190 was having married parents. In order to determine the level of cyber bullying of adolescents `Cyberbullying Awareness Scale`, to determine the level of social exclusion of adolescents `Ostracism Experience Scale For Adolescents`, to determine the level of hopelessness of adolescents `Beck Hopelessness Scale` and to collect the personal data of the participants `Personal Information Form` which is prepared by researcher were used. The collected information was analysed by using the software SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 17.0. According to the results of the research, cyberbullying and social exclusion levels of individuals whose parents are divorced were found to be higher than the adolescents whose parents were married. Among the adolescents whose parents are divorced, social exclusion and cyber bullying levels of female students were found higher than male students.
Collections