Importance of mode of entry decisions on international brandingcase study Arcelik A.S. company
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Globalleşme ve teknoloji nedeniyle ekonomik koşullar çok hızlı değişiyor ve şirketlerin bu hızlı değişime ayak uydurmaları gerekiyor. Günümüz dünyasında, şirketler uluslararası pazarların bir parçası olmak için varlık buluyorlar.Ancak uluslararası olma ihtiyacının farkına varmak, sadece başlangıç. Şirketlerin belirli bir pazara girerken kullanacakları en iyi yöntemi, bu kararlarını etkileyen birçok faktörü göz önünde bulundurarak bulması çok önemlidir.Aynı zamanda, tüketiciler için istediğiniz her ürünü bulabileceğiniz bir dünyada yaşıyorken ve özellikle ürünler birbirleriyle daha benzer hale gelirken, onları birbirinden ayırmak çok zor, bu nedenle şirketler tüketicilerin karar verme süreçlerinde akıllarında yer almak için sürekli çaba sarf etmek zorundalar.Bir şirket için yerel pazarda markalaşmak kolay değildir, fakat uluslararası bir marka yaratmak çok zordur. Zaman, strateji, sabır, enerji ve finansal kaynaklar gerektiren uzun bir yoldur. Şirketler için uluslararası markalaşma sürecinde uluslararası pazarlara giriş yöntemi çok önemli bir rol oynar ve süreç kullanılan yöntem neticesinde doğrudan etkilenir.Bu araştırma doğrudan uluslararası markalaşma ve uluslararası pazarlara giriş yöntemleri ile ilgilidir. Arçelik şirketi, 150'den fazla ülkede farklı markalarla faaliyet gösteren bir Türk şirketi olduğu için dikkate alınmıştır. Bu araştırma niteldir ve araştırmada vaka çalışması yöntemi uygulanmaktadır. Veri toplama aracı olarak belge analizi ve derinlemesine mülakat tercih edilmiştir.Çalışmanın sonucunda Arçelik'in uluslararası pazarlarda farklı giriş yöntemleri kullandığı ve uluslararası marka stratejilerinin giriş tarzıyla doğrudan ilişkili olduğu açıklığa kavuşturulmuştur. Her giriş yönteminin kendine özgü avantaj ve dezavantajları vardır ve Arçelik A.Ş.'nin yaptığı yatırımlar, uluslararası bir marka oluşturma açısından temel bir etkiye sahiptir. Bu etki temel olarak dağıtım kanalı, üretim tesisleri ve satın alınan şirket üzerindeki kontrol gibi faktörlerden kaynaklanmaktadır. Aynı zamanda, ihracat yöntemleri şirketler için uluslararası markalaşmayı önemli ölçüde etkilemektedir ve bu durumda doğru distribütörü seçmenin temel rolünün altı çizilmiştir. Economy conditions are changing very fast mainly due technology and globalization, and companies need to adopt this rapid change. In today's world, companies find existential to be part of international markets. But realizing need to become international is just the beginning. It is very fundamental for companies to find the best mode of entry to enter in a specific market, taking in consideration many factors which influence this decision.In the same time, living in a world when you can find every product that you want, and the products are becoming more similar with each other, for consumers is difficult to distinguish them, therefore companies must do endless and continuous efforts to take place in consumers mind during decision making process. Branding in local market isn't easy, but for a company to create an international brand is very difficult. Is a long way which requires time, strategy, patience, energy and financial resources. Mode of entries in international markets effect directly and plays a very fundamental role in international branding process for companies.This research is directly related with international branding and modes of entry in international market. Arcelik AS company is taken into consideration, since it is a Turkish company which operate in more than 150 countries with different brands. The research is qualitative and case study method is implemented. As tool of collecting data document analysis and in-depth interview are preferred.The result of study clarify that Arcelik uses different mode of entry in international market, and international brand strategies are directly related with mode of entry. Considering that every mode of entry has its own advantages and disadvantages, acquisitions which is highly implemented by Arcelik AS results to have fundamental impact in terms of building an international brand. This impact is mainly due to factors like distribution channel, manufacturing facilities and control over acquiesced company. In the same time export modes significantly effect international branding for companies, and in this case the fundamental role of choosing the right distributor is underlined.
Collections