Üniversite öğrencilerinin mizah tarzları ile aile aidiyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma üniversite öğrencilerinin mizah tarzları ile aile aidiyetleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden olan ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma evrenini İstanbul'da öğrenim gören eğitim fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem Marmara Üniversitesi ve Sabahattin Zaim Üniversitesinde okuyan 340 eğitim fakültesi öğrencisi üzerinde sınırlandırılmıştır. Çalışma kapsamında veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Yerlikaya (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan Mizah Tarzları Ölçeği ve Mavili, Kesen ve Daşbaş (2014) tarafından geliştirilen Aile Aidiyeti Ölçeği kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin demografik bilgilerine göre kullandıkları mizah tarzları ve aile aidiyetlerini belirlemek için 2 değişkenli ölçmelerde T-Testi kullanılırken 2 ve üzeri değişkenlerde ise Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Mizah Tarzları Ölçeği alt boyutları ile Aile Aidiyeti Ölçeği toplam puan ve alt boyutları puanları arasındaki ilişkiyi bulmak için Pearson Korelasyon Analizi gerçekleştirilmiş olup ilişkinin görüldüğü durumlarda Linear Regresyon Analizi yapılmıştır. Gerçekleştirilen analiz sonucunda Mizah Tarzları ile Aile Aidiyetleri arasında anlamlı ilişki ve etki görülmüştür. Öğrencilerin Mizah Tarzları ve Aile Aidiyetleri demografik değişkenlere göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.Anahtar Kelime: Aile Aidiyeti, Mizah Tarzları This research was conducted to reveal the relationship between humor styles and family belongings of university students. The correlation method, which is one of the quantitative research methods was used in this study. The target population of the study consists of the university students studying in Istanbul. The research was limited to 340 university students from Marmara University and Sabahattin Zaim University. Personal Information Form, the Humor styles questionnaire adapted to Turkish by Yerlikaya (2003) and Family Belonging Questionnaire developed by Mavili, Kesen, and Daşbaş (2014) were used as data collection tools in this study. In order to determine the humor styles and family belongings of the students depending on their demographic background, T-Test was used for bivariate measurements, while the one-way analysis of variance (ANOVA) was used for bivariate and multivariate measurements. To determine the relationship between the Humor Styles Questionnaire sub-dimensions and Family Belonging Questionnaire total score and sub-dimensions total scores, Pearson correlation analysis was conducted, linear regression analysis was performed in the cases where relation was seen. As a result of the analysis, a significant relationship and effect were found between humor styles and family belongings. Humor styles and family belongings of the students were found to be different according to the demographic variables.Keywords: Family belonging, Humor styles
Collections