İlkokullarda eğitim ritüellerinin değişimine ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, ilkokullarda eğitim ritüellerinin değişimlerine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden, fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu 2019-2020 Eğitim yılı ilk döneminde İstanbul ilinin Kartal, Sultanbeyli, Kadıköy ve Maltepe ilçelerinde, MEB'e bağlı resmi ilkokullarda görev yapan 18 sınıf öğretmeninden meydana gelmektedir. Bu hedefe ulaşmak üzere; yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla katılımcıların görüşleri alınmıştır. Araştırmacı tarafından bizzat okullara gidilerek yapılan görüşmelerde 18 kişiden 11 kişi ses kaydı ile görüşme yapmaya gönüllü olmuş, diğer 7 öğretmen not alma yöntemi ile görüşmelerinin kayıt altına alınmasına izin vermişlerdir. Araştırmada ne gibi gruplamaların oluştuğunu belirleme için açık kodlama kullanılmıştır. Gruplandırma tamamlandıktan sonra elde edilen veriler betimsel analizle yorumlanmış ve içerik analizleri yapılarak yorumlar detaylandırılmıştır.Araştırma sonucunda okul ritüellerinin birleştirici, ayrıştırıcı, geçiş, başlangıç-bitiş ile ritüellerin değişimine ilişkin olumlu ve olumsuz görüşler ortaya çıkmıştır. Katılımcıların görüşleri genelde pozitif yönde olmuştur. Negatif görüş belirtmekten mümkün olduğunca kaçınmışlardır. İçerik Değişimi, Yapısal Değişim ve Militarist Öğelerin Azalması şeklinde kategoriler biraraya getirilerek 'Ritüellerin Değişimine İlişkin Görüşler' başlığı altında toplanmış ve değişimlere ilişkin öğretmen görüşleri bu kısımda ayrıca belirtilmiştir. Değişimlere ilişkin genel manada olumlu görüş bildirilmiş, eski sistemde kullanılan ritüellerin olumlu yönlerinin yeni eğitim içeriklerine eklenmesinin uygun olacağı ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Kültür, Okul Kültürü, Ritüel, Eğitim Ritüelleri The aim of the study was to determine teacher views on the changes of educational rituals in primary schools. One of the qualitative research methods, phenomenology pattern was used in the research. The working group consists of 18 classroom teachers working in public primary schools in Kartal, Sultanbeyli, Kadıköy and Maltepe districts of Istanbul province during the first semester of the 2019-2020 school year. In order to achieve this goal, the opinions of the participants were obtained through a semi-structured interview form. 11 people from 18 people volunteered to interview by voice recording and 7 other teachers allowed their interviews to be recorded by note-taking method. The analysis of the data was done by means of descriptive analysis. Open coding was used to determine what groupings occurred in the study. After the grouping was completed, the data obtained were interpreted with descriptive analysis and the comments were detailed by making content analyses.As a result of the research, positive and negative views on unifying, decomposing, crossing, starting-ending and changing rituals of school rituals have emerged. Participants' views were generally positive. They avoided expressing negative views as much as possible. Content change, structural change and the reduction of militaristic elements are grouped together into categories under the heading 'views on the change of rituals' and teacher views on the changes are also stated in this section. Positive views on the changes were expressed in the general sense and it was revealed that it would be appropriate to add the positive aspects of the rituals used in the old system to the new educational content, descriptive analysis was done.Key Words: Culture, School Culture, Ritual, Educational Rituals
Collections