Eğitim fakültesi öğrencilerinin demokratik algı ve tutumları ile ahlaki olgunlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Demokratik Algı ve Tutumları ile Ahlaki Olgunlukları Arasındaki İlişkinin İncelenmesidir. Araştırma, 2017-2018 ve 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan toplam 338 Eğitim Fakültesi öğrencileri üzerindeyapılmıştır. Araştırmanın modeli, ilişkisel tarama modelidir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, demokratik algı ve tutum ölçeği ve ahlaki olgunluk ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Bağımsız grup t testi, Tek yönlü (One way) ANOVA testi, Scheffe ve Pearson korelasyon testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Elde edilen analiz bulgularına göre; Ahlaki olgunluk ölçeği ile demokratik algı ve tutum ölçeğinin alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Demokratik algı ve tutumun ''Kişisellik'' ve `Meslekilik` alt boyutunun ahlaki olgunluk davranışlarına ilişkin anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür.`Eğitsellik` alt boyutunun ise, ahlaki olgunluk davranışlarına ilişkin anlamlı bir yordayıcısı olmadığı görülmektedir. Öğrencilerin Demokratik Algı ve Tutum ölçeği ile Ahlaki Olgunluk Ölçeği puanları vakıf üniversitesi ile devlet üniversitesi arasında anlamlı derecede farklılaşmaktadır. Bunun yanında Ahlaki Olgunluk Ölçeği puanlarında, cinsiyete göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Son olarak, demokratik algı ve tutum ve ahlaki olgunluk düzeyleri öğrencilerin anne ve baba eğitim durumu bakımından anlamlı bir fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Demokratik Algı, Demokratik Tutum, Ahlaki Olgunluk The purpose of this research is to examine the relationship between Democratic Perception and Attitude with Moral Maturity of education faculty students. This study was conducted with totally 338 students of İstanbul Sabahattin Zaim University and İstanbul University in the academic years of 2017-2019. The model of this research is the relational screening model from descriptive models. The demographic information form, Democratic Perception, and Attitude Scale and Moral Maturity Scale were used as a data collection source. In the analysis of the data, frequency, percent, arithmetic mean, standard deviation, independent sample t-test, one way ANOVA test, Scheffe ve Pearson Correlation test techniques were also used. From the obtained findings, it was found a positive meaningful relationship between the sub-dimensions of Moral Maturity Scale with Democratic Perception and Attitude Scale. The sub-dimensions of Democratic Perception and Attitude, 'Personality' and 'Occupation' were seen as a meaningful predictor of Moral Maturity. However, as a sub-dimension of Moral Maturity, 'Educational' was not seen as a meaningful predictor. Also, the scores of the Democratic Perception and Attitude and Moral Maturity Scales between the Foundation and State Universities were meaningfully differentiated. Besides, it was found a meaningful difference in terms of gender in the scores of Moral Maturity. Lastly, on account of educational levels of parents, there was not any significant difference in the Democratic Perception and Attitude and the Moral Maturity levels of the students.Key Words: Education, Democratic Perception, Democratic Attitude, Moral Maturity
Collections