Yurt dışında bulunan Türk çalışanların kültürel zekâlarının mutluluk düzeyleri ile ilişkisi ve yurt dışı deneyimlerinin moderatör rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmada, çalışmamızın kapsadığı alan dâhilinde olmak üzere yurt dışında bulunan eğitim sektöründeki Türk çalışanların mutluluk ve kültürel zekâ düzeylerini saptamak, aralarındaki ilişkiyi ve bu ilişki üzerindeki yurt dışı deneyiminin şartlı değişken olarak etkisini analiz etmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda, belirlenmiş cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, ifa edilen görev, çalışılan ülke ve yurt dışı tecrübesinin kültürel zekâ ile mutluluk düzeyleri üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmanın kapsamını yurt dışında görev yapan ulaşabildiğimiz 354 Türk eğitimci oluşturmaktadır. Resmî sayı elimizde bulunmadığı için yüzdelik olarak belirleme yapılamamış ayrıca bu konu ile ilgili herhangi bir sınırlamaya da gidilmemiştir. Verilerin toplanmasında Kültürel Zekâ Ölçeği, Oxford Mutluluk Ölçeği ve Yurt Dışı Deneyimini ölçen tek soruluk bir ölçek kullanılmıştır. Değişkenlerin yapısının, birbirleri üzerindeki etkisinin ve farklarının ölçülmesi için t testi, Anova, Keşfedici Faktör Analizi ile korelasyon ve regresyon analizleri tercih edilmiştir. Araştırmada, çalışma yaptığımız kapsam içerisinde yer alan Türk eğitim sektörü çalışanları için; kültürel zekâ düzeyleri nedir, mutluluk seviyeleri hangi düzeydedir, cinsiyet, medeni durum, mezun olunan öğretim kademelerine yani genel olarak demografik özelliklerine göre kültürel zekâ düzeyleri anlamlı bir farklılık göstermekte midir, yurt dışı deneyimi kültürel zekâ düzeyi veya mutluluk seviyesi üzerinde etkili midir sorularının cevapları aranmıştır. Yapılan incelemeler neticesinde, bu çalışmaya konu olarak seçilen yurt dışında bulunan eğitim sektöründe çalışan Türklerin mutluluk düzeylerinin medeni duruma göre değiştiği,medeni durum dışındaki araştırma faktörlerinin mutluluk seviyesi üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı; kültürel zekâ düzeyi ile yaş, cinsiyet, medenî durum, yurt dışı deneyimi ve eğitim düzeyleri arasında da herhangi bir ilişkinin bulunmadığı ayrıca kültürel zekanın mutluluk düzeyini anlamlı düzeyde etkilediği tespit edilmiştir. Yurtdışı deneyiminin moderatör etkisi doğrulanmamıştır. This study aims to identify the happiness and intelligence levels of the Turkish employees working in education sector abroad, and to analyze this relationship and the effect of work experience abroad as an independent variable. In this context, it also investigates that gender, marital status, education level, position, country and work experience abroad have any influence on cultural intelligence and happiness levels. The population of this research consists of 354 Turkish educators working abroad. It was hard to determine the percentages since the official numbers were not available and there were no restrictions on this issue. Cultural Intelligence Scale, Oxford Happiness Scale and Work Experience Abroad were used in a single-question scale model. To measure the structures, differences and interactions of the variables, t-test, Anova, Explanatory Factor Analysis and Regression and correlation analysis were used. This research seeks to answer the following questions related to Turkish employees working in education sector abroad: What is their cultural intelligence level? What is their happiness level? Do cultural intelligence levels differ according to gender, marital status and educational levels? Does work experience abroad influence intelligence and happiness levels?In the result of our study, it is revealed that the happiness levels of Turkish employees working in educational sector change according to marital status, the research factors except marital status have no influence on happiness level, there is no relationship between cultural intelligence and such factors as age, gender, marital status, work experience abroad and educational level. Cultural intelligence significantly effects the happiness levels of employees. The moderator effect of work experience abroad is not supported.
Collections