Search
Now showing items 1-10 of 28
Öğretmenlerin iş doyumunun yordayıcısı olarak örgütsel güven ve örgütsel destek algısı
(2020-04-09)
Bu araştırmada, öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel destek algılarının belirlenerek, bu değişkenlerin iş doyumu düzeylerini ne denli yordadığını saptamak amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma ...
Yönetici tutumları ve ders imkanlarının müzik öğretmenlerinin mesleki tükenmişlikleri üzerine etkisi
(2020-06-23)
Araştırmada, müzik eğitiminin temel amaçlarını gerçekleştirme de etkili olan müzik dersi imkanların sağlanmasının önemi vurgulanmakta, okul yöneticilerinin müzik derslerine ve müzik öğretmenlerine olan tutumlarının müzik ...
Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimi yeterliliklerinin incelenmesi
(2020-06-23)
Bu araştırma, İstanbul Pendik ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında okuyan son sınıf ...
Okul yöneticilerinin insan kaynağını geliştirme rolleri (İstanbul ili Kağıthane ilçesi örneği)
(2020-01-07)
Bu çalışma okul yöneticilerinin insan kaynağı geliştirmelerine ilişkin rollerini gerçekleştirmelerine yönelik algılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modeline göre sürdürülmüştür. Bu araştırmanın ...
Güvenli okul oluşturulmasına ilişkin yerel yöneticilerin görüşleri
(2020-01-10)
Bu çalışmanın amacı; güvenli okul oluşturulmasında Yerel Yöneticilerin görüş ve önerilerinin tespit edilmesidir. Bu araştırma nitel bir çalışmadır. Bu araştırmada çalışma grubunu, 2015-2017 yılları arasında İstanbul ilinin ...
Eğitim yöneticilerinin okullarda bulunan sağlık ve güvenlik risklerine ilişkin algıları: Çankırı ili örneği
(2020-01-03)
Bu araştırmada eğitim yöneticilerinin okullarda bulunan sağlık ve güvenlik risklerine ilişkin algıları ve bu algıların bazı değişkenlere göre (yaş, cinsiyet, meslekteki hizmet süresi, eğitim düzeyi gibi) farklılaşıp ...
Okul yöneticilerinin algılanan yönetim becerileri ile örgütsel sessizlik arasındaki ilişki: Beyoğlu ilçesi örneği
(2020-11-29)
Araştırma, İstanbul ili, Beyoğlu ilçesinde yer alan ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan 310 öğretmen ile kişisel bilgi formu, `Okul Yöneticisi Yönetim Becerileri` ve `Örgütsel Sessizlik` ölçeği kullanılarak ...
Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının yordanmasında, okul yöneticilerinin kullandıkları güç mesafesi ve örgütsel adaletin etkisi
(2020-12-18)
Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının yordanmasında, okul yöneticilerinin kullandıkları güç mesafesi ve örgütsel adaletin etkisini belirleyebilmektir. Araştırmanın evreni 2016-2017 eğitim ...
Toplam kalite yönetimi`nin ortaöğretimde verimli uygulanamayışının sosyo-psikolojik nedenleri (İstanbul Beyoğlu örneği)
(2020-06-23)
Çalışmada, Türkiye'de 'Toplam Kalite Yönetimi (TKY)'nin ortaöğretimde verimli uygulanamayışının sosyo-psikolojik nedenleri, İstanbul Beyoğlu ilçesi örneği üzerinden araştırılmaktadır. Araştırmanın amacı, ...
Resmi ortaokullarda balanced scorecard geliştirilmesi ve bir model önerisi
(2020-02-11)
Bu araştırmanın amacı, uluslararası geçerliliği olan, yurtdışında birçok eğitim kurumunda kullanılan Balanced Scorecard (BSC) uygulamasının Türkiye'de resmi ortaokullar için geliştirilmesi ve resmi ortaokul yöneticilerine ...