Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Subject "Gifted children"
Now showing items 1-5 of 5
-
Enderun eğitim sisteminin Türk eğitim sisteminde uygulanabilirliği üzerine bir araştırma
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-06)Türk devlet geleneğinin en önemli kurumlarından biri olarak Enderun Mektebi idari ve askeri kademelerde görevlendirilmek üzere yetenekli bireylerin seçimi, eğitimi ve yönlendirilmesinin yapıldığı eğitim kurumudur. Özel ... -
Özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin okul tükenmişliğinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-03)Bu araştırmanın amacı özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin okul tükenmişliğinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, İstanbul' da bulunan Bahçelievler BİLSEM, Başakşehir BİLSEM, Beşiktaş BİLSEM, ... -
Özel yetenekli öğrencilerin aile içi ilişkileri ile benlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-08)Bu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin aile içi ilişkileri ile benlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada karma model kullanılmıştır. Araştırmanın nitel aşamasında ise durum ... -
Üstün ve özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde model olan Beyazıt Ford Otosan İlköğretim Okulu üzerine bir araştırma
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Üstün zekâlı çocukların eğitimi Türkiye'de ilk olarak Osmanlı İmparatorluğu döneminde başlamış ve günümüze kadar devam etmiştir. Sultan II. Murat tarafından başlatılan Enderun mektepleri, Fatih Sultan Mehmet tarafından ... -
Üstün zekalı ve özel yetenekli öğrencilerde sosyal duygusal öğrenme becerilerinin yordayıcısı olarak üst bilişsel farkındalık
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-03)Bu araştırmanın amacı üstün zekalı ve özel yetenekli öğrencilerinin üst bilişsel farkındalık ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bir diğer amaç ise sosyal duygusal öğrenme becerilerinin ...