Hemşirelik öğrencilerinin yaşam doyumu ile umut düzeyi ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin yaşam doyumu ve umut düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve kesitsel nitelikteki çalışmanın evrenini, İstanbul'un Anadolu yakasında eğitim veren bir vakıf üniversitesinin hemşirelik bölümüne 2017-2018 bahar yarıyılında devam eden 192 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada, örneklem seçilmeden evren üzerinde çalışılmış, ancak çalışmaya katılmak istemeyen öğrenciler olması nedeniyle 153 (%79,7) öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veriler, tanımlayıcı veri toplama formu, Yaşam Doyum Ölçeği (YDÖ) ve Bütünleyici Umut Ölçeği (BUÖ) ile elde edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, sayı-yüzdelik hesaplamaları Kruskal-wallis, Anova test, independent t testi, Man Whitney U testi ve Pearson korelasyon testi kullanılmıştır.Öğrencilerin %92,2'si hemşirelik mesleğini sevdiği, %73,9'u mezun olduktan sonra hastanede hemşire olarak çalışmayı istediğini belirtmiştir. Öğrencilerin YDÖ puan ortalaması 16,94±4,21 ve BUÖ puan ortalaması 96,13±12,46 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin yaş grubu, cinsiyet, en uzun süre yaşadıkları yer, mezun oldukları okul, kardeş sayısı, mesleği sevme durumu ve mezuniyet sonrasına ilişkin görüşleri ile YDÖ ve BUÖ puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0,05). Öğrencilerin devam ettikleri sınıf ve ailelerinin ekonomik durumu ile YDÖ arasında; erkek/kız arkadaşı olma durumu ile BUÖ puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0,05). YDÖ ve BUÖ arasında pozitif yönde zayıf ilişki olduğu belirlenmiştir (p<0,01). Anahtar kelimeler: Yaşam doyumu, Bütünleyici umut, Hemşire, Öğrenci This study was made in order to determine the factors that affect the life satisfaction and hope levels of nursing students. The universe of the descriptive and cross-sectional study was created by the 192 students in 2017-2018 spring semester of the nursing department of a foundation university that provides education in the Anatolian region of Istanbul. In the study, the universe was studied before the sample was selected, but 153 (79.7%) students were formed the sample because of the students who did not want to participate the study. The data was collected by the descriptive data collection form, Life Satisfaction Scale (LSS) and Integrative Hope Scale (IHS). Number-percentage calculations Kruskal-wallis, Anova test, independent t test, Man Whitney U test and Pearson correlation test were used in the evaluation of the data. 92.2% of students stated that they like nursing profession and 73.9% stated that they want to work as a nurse in hospital after their graduation. LSS average score of the students was found to be 16, 94±4, 21 and IHS average score were found to be 96, 13±12, 46. No statistically difference was found between the age group, gender, the place that they live the longest, the school they graduated from, number of siblings, occupational liking status and the views on post-graduation of students and the average score of LSS and IHS (p>0,05). A statistically significant difference was found between the class in which the students studying and LSS and the male / female friend status and the average score of the IHS (p<0, 05). It was determined that there was a weak relationship in the positive direction between LSS and IHS (p<0, 01). Key Words: Life satisfaction, Integrative hope, Nurse, Student.
Collections