Annelerin anne sütü ve tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemi ile ilgili bilgi ve uygulamaları: Niteliksel bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde süt çocuğu beslenmesi ile ilgili farklı uygulamalar görülmektedir. Bu araştırmanın amacı süt çocuğu beslenmesi ve emzirme konusunda annelerin bilgilerini ve uygulamalarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla niteliksel olarak planlanan araştırma grubunu 6-9 aylık bebeği olan ve farklı eğitim düzeyinde ve sosyal yapıda olan anneler oluşturmuştur. Araştırma 21 anne ile yürütülmüştür. Veri toplama amacıyla araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan bir akış formu oluşturulmuştur. Veriler araştırmacı tarafından yüz yüze derinlemesine görüşmeler ile toplanmış ve tema analiz yöntemi ile sınıflandırılarak değerlendirilmiştir. Görüşmeler sonucunda toplanan veriler 6 ana temaya bölünmüştür; Annelerin Anne Sütü Verme Kararını Etkileyen Sebepler, Annelerin Anne Sütüyle İlgili Bilgi, Tutum ve İnanışları, Annelerin Emzirme Uygulamaları, Annelerin Formül SütBaşlama Kararını Etkileyen Durumlar, Annelerin Tamamlayıcı Besin Başlama Kararını Etkileyen Durumlar, Annelerin Tamamlayıcı Beslenme İlgili Bilgi ve Tutumları. Türkiye' de emzirme yaygın bir uygulama olmasına ve araştırmaya katılan annelerin bebeklerini emzirmiş olmalarına rağmen annelerin sütlerinin yeterliliği konusundaki endişeleri ve sosyal baskılar nedeniyle tamamlayıcı beslenmeye erken başladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Anneler bebek beslenmesi konusunda alacakları danışmalığın sağlık çalışanları tarafından ve birebir görüşmeler ile olmasını tercih etmektedirler. Anneler anne sütü ve tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemi ile ilgili bilgilendirilirken anne sütünün yeterliliği ile ilgili büyümenin izlenmesi gerektiğini vurgulanmalı ve sadece anne sütünün ilk 6 ay yeterli olduğu belirtilmelidir. Tamamlayıcı besinlerin seçiminde, besinlerin niteliği ve doğru başlama zamanı konularında yeterli bilgisi olmadığı görülen annelere danışmanlık verilmelidir. Bebek beslenmesinde öncelikle annelerin düşünce, inanış ve ihtiyaçları belirlenmeli daha sonra bu bilgiler ışığında gerekli iyileştirmeler yapılmalıdır. Nowadays, there are different applications related to infant nutrition. The aim of this study is to reveal mothers' knowledge and practices about infant nutrition and breastfeeding. For this purpose, the study was planned as a qualitative research. The study group consisted of mothers with a 6-9 month-old infant with different educational background and social structure. The study was conducted out with 21 mothers.For the purpose of data collection, a questionnaire consisting of semi-structured questions was developed by the researcher. The data were collected by the researcher through face-to-face interviews and classified and evaluated by theme analysis method. The data collected as a result of the interviews were divided into 6 main themes: Procedures Affecting Mothers' Breastfeeding Decision; Knowledge, Mothers' Attitude And Beliefs About Breast Milk, Mothers' Breastfeeding Practices; Factors İnfluencing The Mothers' Decisions Of Starting Formula; Factors İnfluencing The Mothers' Decisions Of Starting Complementary Nutritients/Foods; Mothers' Knowledge, Attitudes And Beliefs To Complementary Nutritients/Foods. In Turkey, breastfeeding is a common practice and mothers who participating in this study breastfed their babies. However, mothers begin supplementary feeding early due to their concerns about the sufficiency of breast-milk and social pressures. Mothers should be informed about the transition period to complementary feeding and breast milk and the indicator that should be considered regarding the adequacy of breast milk is the weight gain of the babies by month. Only breast milk for the first 6 months is sufficient for infant feeding. Consultation should be given to mothers who do not have sufficient knowledge about the choice of supplemental foods, the nature of supplemental foods and the time to start with additional foods and mothers prefer to have this consultation in the form of one-to-one interviews by health workers.Mothers' thoughts, beliefs and needs should be determined then, necessary improvements should be made in light of this information.
Collections