Hemşire ve öğretmenlerin çocuk ihmal ve istismarına ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
amacı, hemşire ve öğretmenlerin, çocuk ihmal ve istismarınailişkin farkındalıklarını belirlemektir. Tanımlayıcı özellikteki araştırma, İstanbul'da,01.10.2017 -30.03.2018 tarihleri arasında yapıldı. Araştırmanın örneklemini onlineortamda anketi tamamlayan 391 hemşire ve 389 öğretmen oluşturdu. Veriler, kişiselbilgiler formu ve `Çocuk İstismarı ve İhmalinin Belirti ve Risklerinin TanılanmaÖlçeği` kullanılarak elde edildi.Çalışma yaşamında, hemşireler öğretmenlerden daha çok cinsel istismara maruzkalan çocuk ile karşılaşmıştı (p<,001). Öğretmenlerin hemşirelerden daha çok ihmal veistismarı tanımlamada zorluk yaşadığı saptandı (p<,000). Hemşirelerin ÇİİBRTÖtoplam puanı, `İstismarın çocuk üzerindeki fiziksel belirtileri`, `İhmalin çocuküzerindeki belirtileri`, `İstismar ve ihmale yatkın ebeveyn özellikleri` ve `Çocukistismarı ve ihmalinde ailesel özellikler` alt boyut puanları öğretmenlerden dahayüksekti (p<,05). İhmal ve istismarı tanımlamada zorlanmayan, çalışma süresi fazlaolan, çocuk cinsel istismarı ile karşılaşan ve kadın hemşirelerin ÇİİBRTÖ toplam puanıdaha yüksektir (p<,05). İhmal ve istismarı tanımlamada zorlanmayan, kayıt/raporetmede zorlanmayan, çalışma süresi fazla olan ve çocuk cinsel istismarı ile karşılaşmışolan öğretmenlerin ÇİİBRTÖ toplam puanını yükselmektedir(p<,05).Sonuç olarak, hemşirelerin çocuk ihmal ve istismarına ilişkin farkındalıklarınınöğretmenlere göre yüksek olduğu belirlenmiştir. Hemşire ve öğretmenlerin meslekieğitimi ve mezuniyet sonrası eğitimlerinde çocuk ihmali ve istismarına geniş yerverilmesi önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Çocuk, İhmal, İstismar, Hemşire, Öğretmen The aim of the study was to determine the awareness of nurses and teachersabout child neglect and abuse. The descriptive study was conducted in Istanbul between01.10.2017 and 30.03.2018. The sample of the study consisted of 391 nurses and 389teachers who completed the questionnaire online. Data were obtained using personalinformation form and `Diagnosis of Symptoms and Risks of Child Abuse and NeglectVer.In his working life, nurses encountered a child who was more sexually abusedthan teachers (p <,001). It was found that teachers had more difficulty in identifyingneglect and abuse than nurses (p <,000). The total score of the nurses, the il physicalsymptoms of abuse on the child mal, the ism symptoms of neglect on the child özellik,the `abuse and neglect parents eri and the eri familial characteristics in child abuse andneglect ismar subscale scores were higher than the teachers (p <,05). The total score ofthe female nurses who had no difficulty in defining the neglect and abuse, the durationof the study, the child sexual abuse and the female nurses were higher (p <,05). Thetotal score of the teachers who have not been forced to define neglect and abuse, whoare not forced to record / report, have a working time, and who have experienced childsexual abuse increases (p <,05).In conclusion, it was determined that nurses' awareness of child neglect andabuse was higher than that of teachers. It may be advisable to give wide coverage tochild neglect and abuse in the vocational education and training of nurses and teachers.Key Words: Child, Neglect, Abuse, Nurse, Teacher
Collections