Oyun temelli öğretim materyallerinin 48-60 aylık çocukların erken sayı gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Oyun Temelli Öğretim Materyalleri'nin 48-60 aylık çocukların erken sayı gelişimleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapıldı. Çalışma; öğretim materyallerine karşı olumlu bir bakış kazandırılması, beceri gelişimi için farklı matematik materyallerinin üretimi yoluna gidilmesi, eğitici-öğretici oyuncakların eğitim verimini artıracak ölçüde tasarlanması, eğitime katılımı kolaylaştıracak alternatif eğitim araçlarının anne-babaya sunulması bakımından önem taşımaktadır. Bu çalışmada uygulamanın etkisini ortaya koymak için nitel ve nicel verilerin güçlü olan yanlarını bir araya getiren karma yöntem araştırmalarından birleştirme (çeşitleme) deseni kullanıldı. Nicel boyutunu ölçmede ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseninden yararlanıldı. Ayrıca nicel veriler nitel verilerle desteklendi, nicel verilerin ölçemediği boyutlar nitel verilerle ölçüldü. Çalışma grubu, 48-60 ay arası on deney, on kontrol grubu olmak üzere yirmi çocuktan oluşturuldu. Altı haftalık oyun temelli öğretim materyalleri araştırmacı tarafından hazırlanıp uygulandı. Veri toplama aracı olarak `Erken Sayı Değerlendirme Ölçeği` kullanıldı. `Anekdot Kaydı`, `Ses Kayıt Transkriptleri` ve `Gözlem Fotoğrafları` kayıt altına alındı. ''Kişisel Bilgi Formu'' tutuldu. Nicel boyutun veri çözümünde Erken Sayı Değerlendirme testi sonuçları, `MANN Whitney U` ve `Wilcoxon` analizleriyle karşılaştırıldı. Nitel boyutun veri çözümünde betimsel analiz yöntemi kullanıldı. Uygulanan Oyun Temelli Öğretim Materyalleri'nin 48-60 aylık çocukların erken sayı gelişimlerini arttırdığı, pozitif yönde desteklediği ve oldukça önemli sayılabilecek etkilerde bulunduğu tespit edildi. Nicel verilerin sonuçlarına göre, deney ve kontrol gruplarının son testleri arasında deney grubu lehine testin tüm alt boyutlarında anlamlı bir fark bulundu. Deney grubuna uygulama bitiminden dört hafta sonra yapılan izleme testi ile ön test puanları karşılaştırıldığında izleme testi lehine anlamlı bir fark bulundu. Nitel verilere göre çocukların sayı bilgisi başarılarının, ifâde becerilerinin belirgin ölçüde arttığı görüldü. Bununla birlikte nicel verilerin alt boyutlarının sonuçlarıyla nitel verilerin temalarının sonuçları arasında paralel bir artış olduğu saptandı. Anahtar Kelimeler: Oyun temelli öğrenme, Öğretim materyalleri, Erken sayı gelişimi The purpose of this research is to examine the effect of play based teaching materials on early number development of children between 48-60 months old. This research; is important in terms of gaining a positive view through teaching materials, producing different mathematical materials for different kinds of skills, designing educational-instructional toys to increase the educational efficiency, and presenting alternative education tools to enable parents to participate and facilitate the educational process. In this study, convergent design from the mixed method was used which combine the strengths of qualitative and quantitative data to demonstrate the effect of the application. A quaise-experimental design with pre test-post test control group was used to measure the quantitative dimension. In addition, quantitative data were supported by qualitative data, and the dimensions that quantitative data could not measure were measured by qualitative data. The study group consisted of twenty children between 48 and 60 mounts old with ten experimental and ten control groups. The six week play based teaching materials were prepared and applied by the researcher. As data collection tool, was used `Early Numeracy Assessment` scale. `Anecdotal Record`, `Voice Record` and `Observation Photographs` were recorded. `Personal Information Form` was kept. It was compared with `MANN Whitney U` and `Wilcoxon` analysis in data solution of the quantitative dimension. Descriptive analysis method was used in data solution of qualitative dimension. Applied play based teaching materials were detected to increase the early number development of children and to support positive and quite important effects. According to the results of the quantitative data and the post tests of the experimental and control groups, in all sub-dimensions of the test in favor of the experimental groups were found to have significant differences. After 4 weeks to the end of the application to the experimental group, when compared pre-test scores with made tracking test, a significant difference in favor of monitoring test was found. According to the qualitative data, children's number knowledge achievements and execution skills increased markedly. Namely, results show a parallel increase between the results of sub-dimensions of the quantitative data and the themes of the qualitative data. Keywords: Play based learning, Teaching materials, Early number development
Collections