Türkiye`de siyaset bilimi ve kamu yönetimi eğitimi: Eğitim-istihdam ilişkisine ilişkin bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu yönetimi, sosyal bilimler alanında toplumu yakından ilgilendiren pek çok disiplini bir araya getiren akademik ve mesleki bir disiplindir. Ülkemizde yarım asrı aşkın süredir varlık gösteren ve kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde önemli bir role sahip olan çağdaş kamu yönetimi disiplininin eğitimi bu noktada oldukça önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı ülkemizdeki Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi ve Kamu Yönetimi bölümlerinin kamu yönetimi istihdam alanlarının ihtiyacını ne ölçüde karşıladığını tespit etmektir. Çalışmanın hipotezi eğitim aşaması, mesleğe giriş ve görev aşamalarında karşılaşılan üç sorun üzerinden şekillenmiştir. Çalışmada SBKY ve KY bölüm müfredatlarının alanın ihtiyacına göre değil diğer yapısal etkenlere göre şekillendiği, mesleğe giriş sırasında alana ait yapılan sınavlarda adayları başarılı kılacak yeterli seviyeye ulaştırmadığı ve mezuniyet sonrası ve göreve başladıktan sonra hayatına her anlamda hazır öğrenciler yetiştirmekte zorlandığı hipotezleri test edilmeye çalışılmıştır.Çalışmada öncelikle Kamu Yönetimi kavramı, dünyada ve Türkiye'de Kamu Yönetimi disiplini ve öğretimi ve Türkiye'de kurumsal olarak gelişimi incelenmiştir. Ardından Kamu Yönetimi öğretimi / eğitimi yapan devlet ve vakıf üniversitesi bünyesindeki 110 bölümün ders içerikleri ve rakamsal verileri istatistiksel olarak ve veri setleri halinde incelenip yurtdışı örnekleriyle karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Son olarak SBKY ve KY bölümlerine ait potansiyel istihdam alanları ortaya konularak bu bölümlerden mezun, halen kamu kurumlarında görev yapan veya öğretici konumunda olan uzman kişilerle elit mülakat metodu ile yapılan görüşmelerden bilgi ve öneriler aktarılmıştır. Public administration is an academic and professional discipline that brings many disciplines together that are closely related to society in the field of social sciences. In our country, education of modern public administration discipline which has existed for over half a century has significant role in indicating the fulfillment of the public service.The aim of this study is to determine that how Political Science and Public Administration and Public Administration departments meet the needs of the public administration employment fields in our country. The hypothesis of this study is shaped by three problems: such as education phase, employment phase and working phase. The study attempted to test the hypothesis that the Political Science and Public Administration and Public Administration curricula were shaped not according to the needs of the field but according to other structural factors, the examinations made during the entrance to the profession did not bring the candidates to a satisfactory level and after commencement a job they had difficulty in cultivate prepared students in every sense of life after graduation.In the study, firstly the concept of Public Administration, public administration discipline, education in the world and Turkey, and its institutional development in Turkey have been examined. Then 110 courses in public and private universities are evaluated statistically and in data sets, and compared with international cases. Finally, while potential employment areas of Political Science and Public Administration and Public Administration departments had presented, this study had transferred informations and suggestions by elit interviewing method that contucted people from graduates from these departments, still working in public sector or academicians.
Collections