Tümeller tartışmasına yeniden bakmak: Anselmus ve Ockhamlı William`da tümeller ve kötülük ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Skolastik felsefenin teolojik karakterinin baskın oluşu, onun içeriğini ele alırken bütüncül bir bakış açısını zorunlu kılmaktadır. Bu bakımdan, her ne kadar tümeller tartışması ilk bakışta epistemolojik bir tartışma gibi görünse de, etrafında şekillenmiş olan görüş ayrılıklarının metafizik zeminini ve hatta dini kaygılarını da yansıtma özelliğine sahiptir. Bu bağlamda tezin ilk hedefi, Anselmus ve Ockhamlı William'ın eserlerini merkeze alarak realistlerin ve nominalistlerin tümeller tartışmasında ortaya koydukları görüşlerin metafizik niteliğini tespit etmektir. Bunun için öncelikli olarak birincil kaynaklara müracaat edilmiş ve çağdaş değerlendirmelerle desteklenmiştir. Tezin ikinci ve esas odak noktasını oluşturan hedefi ise iki taraftaki filozofların tümeller tartışmasındaki tutumlarının kötülük problemine dair yaklaşımlarıyla nasıl bir ilişki içinde olduğunu araştırmak ve bu araştırmanın sonuçlarını Batı felsefesinin tarihsel seyri içinde konumlandırmaktır. Because of the dominant theological character of Scholastic Philosophy, it is necessitated to a holistic perspective as dealing with it's content. In this regard, although the debate of universals appears at first sight to be an epistemological debate, it also reflect the metaphysical ground of dissidences which were shaped around it and even religious concerns too.In this context, first goal of the thesis is to determine metaphysical quality of both realists and nominalists' views in the debate of universals by concentrating on the works of Anselm and William of Ockham. For this, primary sources was applied and supported by contemporary assessments. Second and main goal of the thesis is to investigate how kind of relations occur between attitudes in the debate of universals and approaches to the problem of evil; and to locate conclusions of this investigating in the historical process of Western Philosophy.
Collections