Türk romanında dış göç olgusunun izdüşümleri: Bekir Yıldız, Fakir Baykurt ve Füruzan
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Göç ve daha özelinde Türkiyeli işçilerin Almanya'ya göçünü ele alan pek çok çalışma bulunmasına karşın, bu çalışmalar ya tek bir yazar, roman yahut da kısa öyküye odaklanmaktadır. Bu tez Bekir Yıldız, Fakir Baykurt ve Füruzan adlı yazarların metinleri üzerinden göç edebiyatının karmaşıklıkları ve değişkenliklerini karşılaştırmalı olarak 1964'ten 1998'e daha uzun bir dönemde ele alacaktır. Yıldız ve Baykurt'un göçmen işçi olarak birinci elden deneyimlerine karşın, finansal olarak güvenceli ve kısa bir dönem için Almanya'yı ziyaret eden Füruzan'da göçün kendisi estetik kaygılar odağında bir bakışla metne dönüşmüştür. Göç temasının sosyolojinin ana alanlarından birini oluşturması sebebiyle bu tez sosyoloji kavramları ve edebiyat sosyolojisine dayanmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde genelde göç, dar anlamda Türkiyelilerin Almanya göçü, göçmen yazımı ve oluşum süreçleri, kültür ve kimlik meseleleri konuya temel oluşturması bakımından ele alınmıştır. Birinci bölümde Bekir Yıldız'ın Almanya'da Türkler; ikinci bölümde Fakir Baykurt'un `Duisburg Üçlemesi` olan Yüksek Fırınlar, Koca Ren ve Yarım Ekmek; dördüncü bölümde Füruzan'ın Berlin'in Nar Çiçeği Almanya'daki göçmen hayatının `gerçekliklerini` metinler aracılığıyla tartışmaya açmaktadır. Anahtar Kelimeler: Bekir Yıldız, Fakir Baykurt, Füruzan, Göç, Almanya, Edebiyat Sosyolojisi, Kimlik. There is already an abundant literature on studies about migration in general and migration of Turkish workers to Germany in particular. Still, they mostly tend to focus on either one particular author or a work such as novel or short story. Covering the period from 1964 to 1998 and drawing upon the works by three writers, i.e. Bekir Yıldız, Fakir Baykurt and Füruzan; this thesis is intended to discuss from a comparative perspective the complexities and variations of migration literature. While Yıldız and Baykurt have first-hand experience as migrant workers, the migration experience turns into a literary text with aesthetic concerns in the eyes of Füruzan, who was not an emigrant but rather a short-term visitor in Germany with economic security.Since migration as a theme constitutes one of the major fields of sociology, the study relies upon the concepts of sociology as well as sociology of literature. To provide the underlying theoretical basis, the first chapter provides a discussion of migration in general and Turkish migration to Germany in a more specific context, Migrantenliteratur and its formation processes, as well as issues centering around culture and identity. Subsequently, the `realities` of migrant life in Germany are illustrated through literary texts, namely, Bekir Yıldız and his novel Turks in Germany [Almanya'da Türkler] in the second chapter; the `Duisburg Trilogy` of Fakir Baykurt, that is, Yüksek Fırınlar [Blast Furnaces], Koca Ren [Father Rhein] and Yarım Ekmek [Half Bread] in the third chapter; and Füruzan's The Pomegranate Flower of Berlin [Berlin'in Nar Çiçeği] in the fourth chapter.Keywords: Bekir Yıldız, Fakir Baykurt, Füruzan, Migration, Germany, Sociology of Literature, Identity.
Collections