Dindar ailelerde salon dekorasyon örüntülerinin kuşaklararası karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde dindar ve farklı kuşak ailelerin ev dekorasyonu incelenmiştir. Tezin anaamacı iki kuşak arasında geleneksel/modern, eski/yeni, yeniliğe açık/yeniliğe kapalıayrımı yapmaya uygun dekorasyon farkı olup olmadığını araştırarak, bu durumudindarlık, kültürel bellek, kadın, moda, modernlik kavramları açısından açığaçıkarmaktır. Bu doğrultuda simgesel ve yorumsamacı antropoloji ve mekânsal üretimeilişkin sosyolojik perspektifler ile teorik çerçeve oluşturulmuştur.Kültürel çalışmalar alanının interdisipliner yapısına uygun olarak bu çalışmadaniteliksel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Tezde yöntem olarak katılımcı gözlemlederinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Saha çalışması için tüm aile fertlerininortak olarak en çok kullandığı `salon` üzerine odaklanılarak belirtilen analizleryapılmıştır.Sonuç olarak dindarlığın kültürel sembollerle dışa vurumunda, tablo asmapratiklerinde açığa çıktığı üzere, genç kuşağın yaşlı kuşağa göre daha esnek örüntüleresahip olması çalışmanın ilginç bulguları arasındadır. Bununla beraber genç kuşağın ivsalon eşyalarının işlevsel kullanımını önemsemesi, yaşlı kuşağın ise eşyayla bağınındaha çok anılara dayalı manevi bir bağ olması da ilgi çekici bulgularımız içerisindedir.Anahtar kelimeler: Dindarlık, Aile, Kuşaklararası Kültür, Mekânsal Kültür, KültürelSembol This thesis explores living room decorations among religious families acrossgenerations. The primary objective of this study is to investigate whether there aredifferences in the living room decorations across generations in terms of distinctionssuch as traditional versus modern, old versus new, inflexible versus open to change.These differences are discussed with respect to concepts such as religiosity, culturalmemory as well as fashion, modernity and gender. Further, this study employssymbolic and interpretive anthropology and sociological perspectives on space andspatial reproduction as the theoretical framework.In line with the interdisciplinary nature of cultural studies field, this study employsqualitative methodology. This method of the fieldwork includes participantobservation and in-depth interviews. The fieldwork focuses on the `salon`, the livingroom, which is the most frequently used space in the house by all family members.One of the most notable findings of this study is that young generation has moreflexible patterns compared with old generation, as we have observed in the example viof the paintings in the living room. In addition, another significant finding of this studyis that young generation uses their property in a functional manner whereas oldgeneration has a spiritual connection to their property that is based on memories.Key words: Religiosity, Family, Generational Culture, Spatial Culture, CulturalSymbols
Collections